Co je v hovězích kostech?

V poslední době se lidé stále více zajímají o produkty, které jedí. Není divu, protože každý ví, že jídlo dokáže nejen potlačit hlad, ale je také zdrojem nezbytných makroprvků a vitamínů. Hovězí mozek byl dlouho považován za zbytečný a pro lidský organismus dokonce mírně škodlivý produkt. V posledních letech však vědci tomuto vedlejšímu produktu věnovali velkou pozornost a dospěli ke zcela jiným výsledkům. K čemu vědci přišli: má cenu přidávat kostní dřeň do jídelníčku? Odpovědi na tyto otázky a mnoho užitečných tipů naleznete v tomto článku.

Hovězí kostní dřeň je určitá látka, která je obsažena v dutině kostí a slouží jako krvetvorný orgán, tvoří v těle nové buňky, místo odumírání staré.

Užitečné vlastnosti

Jak bylo popsáno dříve, vědci přišli s výsledky, které se zásadně liší od toho, co bylo o kostní dřeni řečeno dříve. Ukazuje se, že produkt má mnoho užitečných vlastností a je prakticky nezbytný pro udržení normálního fungování lidského těla.

Čerstvá kostní dřeň

  • Jedním z nedávných objevů je, že hovězí kostní dřeň, respektive část tukové tkáně v ní obsažené, ukládá “adiponektin”. Je to hormon, který není citlivý na inzulín, takže spaluje tuky. Ti, kteří mají zájem zhubnout a dostat se do ideální formy, by měli věnovat pozornost tomuto produktu.
  • Už v době kamenné si lidé všimli, že po požití hovězí kostní dřeně tělo dostávalo více energie, síly a elánu. Puls se obnoví, svaly se stanou mnohem silnějšími, elastičtějšími, úzkost odezní, libido se zvýší, nálada se zlepší a imunitní systém se posílí.
  • Kostní dřeň reguluje transport do těla živiny a mikroelementy: železo, zinek, hořčík, vápník, selen, mangan. Nejdůležitější je, že tyto látky jsou již obsaženy ve formě a koncentraci připravené pro vstřebání lidským tělem. Nedostatek těchto důležitých prvků v těle může vést ke kardiovaskulárním onemocněním, oslabené imunitě, poruchám nervového systému a poruchám příjmu potravy.
  • Vedlejší produkt dokonale absorbován tělem, a to jak u dospělých, tak u dětí. Hovězí kostní dřeň je užitečná zejména pro starší lidi, těhotné ženy a novorozence.
  • Je zdroj kolageny, bílkoviny a aminokyseliny. Díky tomu je schopen zbavit tělo strusky a odstranit toxiny. Dodává pokožce pružnost, pomáhá tělu produkovat „samotropin“ – růstový hormon, chrání klouby.
  • Želatina, který se ve velkém množství nachází v kostní dřeni, zadržuje trávicí šťávy, proto podporuje správné fungování trávicího procesu a zabíjí bakteriální a virové infekce.
  • Skvělý způsob pro obnova vlasů. Masky na bázi kostní dřeně jsou stále populárnější.
  • Nízké náklady Produkt by měl být také považován za plus, protože to opravdu není špatné: ušetřete peníze a nakrmte svou rodinu zdravým produktem.
READ
Jakou teplotu potřebuje dýně?

surový produkt

Možná škoda

Nezapomeňte, že hovězí kostní dřeň není užitečná pro každého a pro někoho bude zcela škodlivá, například pro lidi, kteří nesnášejí hovězí maso a také jeho vývar.

Bezohlední chovatelé

Musíte také věnovat pozornost kvalitě produktu, který kupujete, a nakupovat jej na důvěryhodných místech. Mnoho farem a zemědělských komplexů se provinilo podáváním antibiotik a růstových hormonů dobytku. Existuje ale řešení, jak tento problém vyřešit: kosti je třeba 30 minut povařit ve vodě, poté scedit první vývar a přidat novou čistou vodu. Všechna antibiotika vyjdou spolu s tekutinou, kterou je třeba vypustit.

Vařená kostní dřeň

Umírněnost

Také se vyplatí konzumovat tuto pochoutku v mírných dávkách, ne více než 500-600 ml denně.

V opačném případě má tento úžasný produkt pro tělo pouze užitečné a prospěšné vlastnosti, a pokud neexistují žádné zvláštní indikace pro použití, měli byste do své stravy rozhodně přidat kostní dřeň.

Lahodná hovězí kostní dřeň

Tajemství vaření

Každá hospodyňka má svůj recept na přípravu svého oblíbeného jídla, ale když se zamyslíte, můžete dojít k závěru, že hovězí kostní dřeň není nejoblíbenější pochoutka. Někteří se domnívají, že s droby je příliš mnoho problémů, jiné zase odrazuje samotný název produktu. Ale po přečtení tohoto článku jsou ty druhé s největší pravděpodobností pryč.

K přípravě zdravého produktu není potřeba speciální příprava ani speciální kulinářské znalosti, zde se není čeho bát.

Existují dvě možnosti vaření:

  1. Výroba vývaru z hovězí kostní dřeně. Chcete-li to provést, přidejte k semenům vodu a vařte je na mírném ohni. Před vařením nezapomeňte kosti zabalit do gázoviny, aby mozek nevypadl. Hlavní je nenechat vývar vařit! Čím déle bude vývar vařit, tím více se obohatí o prospěšné látky obsažené v pochoutce. Opravdový vývar se vaří z chrupavek a kostí, maso je v něm také povoleno, ale ne ve velkém množství, protože vývar z kostí je zdravější než maso.V poslední fázi vaření se doporučuje přidat zeleninu pro zvýšení prospěšnosti.
  2. Pražení semen. Před vařením musí být kosti namočeny v mírně osolené vodě po dobu 1,5-2 hodin. Poté kosti položte na plech a dochuťte solí a pepřem podle chuti. Měli by se péct na 180 stupňů asi 20 minut. Aby byl pokrm ještě zdravější, doporučuje se podávat s čerstvými bylinkami a obilným chlebem.
READ
Jak uchovat česnek se solí?

Takové jednoduché způsoby vaření zachovají přirozené výhody produktu a diverzifikují stravu.

Hovězí maso a v zásadě kostní dřeň jakéhokoli jiného zvířete dala lidstvu příležitost k rozvoji. Právě kostní dřeň díky své schopnosti budovat nové buňky pomáhá člověku každý den se učit novým znalostem a dovednostem. Již dlouho je známo, že neandrtálci používali kamenné nástroje ke štípání zvířecích kostí k získávání lahůdek. V mnoha kulturách a kmenech byla konzumace jakéhokoli mozku příležitostí k získání moudrosti a ve skutečnosti tomu tak je. Aniž by to člověk věděl, konzumoval pojídáním kostí prvky, které byly nezbytné a důležité pro vývoj.

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 105 kCal 1684 kCal 6.2% 5.9% 1604 g
Proteiny 15 g 76 g 19.7% 18.8% 507 g
Tuky 5 g 56 g 8.9% 8.5% 1120 g
Voda 80 g 2273 g 3.5% 3.3% 2841 g
Vitamíny
Vitamín B1, thiamin 0.05 mg 1.5 mg 3.3% 3.1% 3000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.7 mg 1.8 mg 38.9% 37% 257 g
Vitamín PP, NE 7.49 mg 20 mg 37.5% 35.7% 267 g
Macronutrienty
Draslík, K 325 mg 2500 mg 13% 12.4% 769 g
Vápník, Ca 10 mg 1000 mg 1% 1% 10000 g
Hořčík, Mg 20 mg 400 mg 5% 4.8% 2000 g
Sodík, Na 65 mg 1300 mg 5% 4.8% 2000 g
Síra, S 150 mg 1000 mg 15% 14.3% 667 g
Fosfor, P 200 mg 800 mg 25% 23.8% 400 g
Stopové prvky
Železo, Fe 3 mg 18 mg 16.7% 15.9% 600 g
Jód, I 7 μg 150 μg 4.7% 4.5% 2143 g

Energetická hodnota Hovězí kosti je 105 kcal.

Primární zdroj: Vytvořený v aplikaci uživatelem. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

READ
Jak dlouho trvá, než se vylíhnou housata?

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Hovězí kosti bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín B2 – 38,9 %, vitamín PP – 37,5 %, draslík – 13 %, fosfor – 25 %, železo – 16,7 %

  • Vitamin B2 účastní se redoxních reakcí, zvyšuje vnímavost barvy vizuálním analyzátorem a adaptaci na tmu. Nedostatečný příjem vitaminu B2 je doprovázen narušením stavu kůže, sliznic, zhoršeným světlem a viděním za šera.
  • Vitamin PP podílí se na redoxních reakcích energetického metabolismu. Nedostatečný příjem vitamínů je doprovázen porušením normálního stavu kůže, gastrointestinálního traktu a nervového systému.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Fosfor podílí se na mnoha fyziologických procesech včetně energetického metabolismu, reguluje acidobazickou rovnováhu, je součástí fosfolipidů, nukleotidů a nukleových kyselin, je nezbytný pro mineralizaci kostí a zubů. Nedostatek vede k anorexii, anémii, křivici.
  • Železo je součástí bílkovin různých funkcí, včetně enzymů. Podílí se na transportu elektronů, kyslíku, zajišťuje vznik redoxních reakcí a aktivaci peroxidace. Nedostatečná konzumace vede k hypochromní anémii, deficitu myoglobinu atonii kosterního svalstva, zvýšené únavě, myokardiopatii, atrofické gastritidě.

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Tags: Hovězí kosti obsah kalorií 105 kcal, chemické složení, nutriční hodnota, vitamíny, minerály, výhody hovězích kostí, kalorie, živiny, příznivé vlastnosti hovězích kostí

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

READ
Jaký je nejlepší způsob skladování česneku?

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: