Jak hrozny ovlivňují střeva?

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Hrozny jsou bohaté na fytonutrienty, včetně polyfenolů, resveratrolu a karotenoidů. Fytonutrienty jsou chemické látky, které jsou produkovány rostlinami a mají příznivý vliv na organismus, a proto je tak důležité zařazovat rostlinnou stravu do jídelníčku.

Většina antioxidantů a živin se nachází ve slupce a semenech hroznů, dužina neobsahuje více než 5% z celkového užitečného složení.

Hrozny dále obsahují vitamíny B, K, vitamíny A, C, E, draslík, vápník, železo, hořčík a měď. Bobule navíc obsahují vlákninu, organické kyseliny a cukr.

Jak si vybrat hrozny, říkají odborníci z Roskachestvo

Zdravotní přínosy hroznů

Zdroj antioxidantů. Největší část polyfenolů, které hrozny obsahují, jsou flavonoidy, v těle fungují jako přírodní antioxidanty. Flavonoidy zabraňují škodlivým účinkům volných radikálů na buňky těla. Právě vliv volných radikálů způsobuje mutace a urychluje proces stárnutí a také vyvolává rozvoj neurodegenerativních onemocnění (mezi nimi Alzheimerova a Parkinsonova choroba). Antioxidanty pomáhají nejen zpomalit tyto procesy, ale také obnovit poškozené buňky.

Hrozny jsou pokladnicí antioxidantů, včetně vitamínu C, beta-karotenu a resveratrolu. Tyto antioxidanty mají silný protizánětlivý účinek, díky čemuž jsou hrozny užitečné pro prevenci mnoha nemocí.

Výhody pro kardiovaskulární systém. Hrozny také obsahují antioxidanty zvané polyfenoly. Polyfenoly mají schopnost snižovat hladinu špatného cholesterolu a snižovat riziko aterosklerózy. Tento antioxidant má také příznivý vliv na činnost srdečního svalu.

Další užitečnou látkou, která je přítomna v hroznech, je resveratrol. Tato látka, která se dostává do těla z hroznů, posiluje cévy a uvolňuje jejich stěny, čímž zabraňuje nárůstu tlaku.

Bobule dále obsahují flavonoidy, které zabraňují tvorbě krevních sraženin, za zvláště důležitý flavonoid pro tělo je považován rutin. Tato látka zabraňuje tvorbě krevních sraženin v cévách, čímž minimalizuje riziko mrtvice nebo infarktu.

Výhody pro trávicí systém. Hrozny obsahují vlákninu, o které je známo, že je zodpovědná za zlepšení trávení. Navzdory skutečnosti, že 100 g bobulí obsahuje pouze asi 5% denní potřeby, je to pro bobule docela dobrý ukazatel. Vláknina v lidském těle hraje důležitou roli ve správném fungování střev a také snižuje riziko vzniku hemoroidů a divertikulitidy.

Škody a kontraindikace

Za prvé, hrozny se nedoporučují používat během exacerbace peptického vředu žaludku nebo dvanáctníku, stejně jako nadýmání a průjmu. Kontraindikacemi jsou také: cukrovka, obezita, hypertenze, cirhóza jater, kolitida, kaz a stomatitida, protože hrozny obsahují velmi velké množství cukru.

READ
Které zelí je vhodné k nakládání?

I při absenci kontraindikací je důležité vědět o doporučeních pro spotřebu tohoto bobule. Hrozny by se měly jíst odděleně od ostatních potravin, s výjimkou jiného sladkého ovoce a bobulovin. Jinak mohou hrozny vyvolat fermentační procesy ve střevech. Večerní konzumace hroznů se také nedoporučuje kvůli snížené produkci inzulínu v tomto období, které znesnadňuje zpracování takto sladké bobule.

Optimální porce hroznů je 100–150 g.

Zubaři radí po konzumaci hroznů si důkladně vypláchnout ústa, protože cukry obsažené ve velkém množství v bobulích mají škodlivý vliv na zubní sklovinu. Ihned po požití těchto bobulí byste se však měli zdržet čištění zubů kartáčkem, protože jejich kyseliny mají schopnost změkčit zubní sklovinu. K dosažení požadovaného efektu bude stačit jen důkladně vypláchnout ústa teplou vodou.

Zneužívání hroznů může způsobit vážné poškození zdraví, mezi vedlejší účinky: střevní nevolnost, průjem, nadýmání, zvýšená hladina glukózy, kaz, zničení zubní skloviny, fermentace ve střevech.

Lidé trpící alergickými reakcemi by měli být s používáním černých hroznů obzvláště opatrní: obsahují vyšší koncentraci potenciálně alergických látek.

Je možné jíst hrozny s kameny?

Odpověď na tuto otázku je jednoznačně kladná, přičemž jejich konzumace je nejen možná, ale i nezbytná.

Hroznová semínka mají svíravou, mírně nahořklou chuť. Často jsou prakticky bez zápachu. Jejich jádra jsou tenká, snadno prasknou. Velikost a barva semen závisí na tom, ke které odrůdě hrozny patří.

Semena hroznů mají také velké množství užitečných látek. Obsahují vitamín E, vitamín A, vitamíny skupiny B, vitamín C, vitamín PP, fosfor, vápník, sodík, hořčík, draslík. Mimo jiné obsahují různé třísloviny, bílkoviny, nenasycené a nasycené mastné kyseliny, fytosteroly, flavonoidy, aminokyseliny a mnoho dalších užitečných látek.

Hroznová semínka, stejně jako hrozny samotné, mají výrazné antioxidační vlastnosti, přičemž právě semena obsahují nejvyšší koncentraci antioxidantů. Kosti normalizují a urychlují metabolické procesy v těle. Díky hořčíku mají pozitivní vliv na práci nervové soustavy, zmírňují podrážděnost, bojují s apatií, únavou a nervovým napětím.

Hroznová semínka obsahují draslík a vitamín K, který má pozitivní vliv na činnost kardiovaskulárního systému. Pomáhají posilovat stěny cév, snižují riziko trombózy. Zodpovídají také za snižování hladiny špatného cholesterolu v krvi a normalizují krevní tlak.

READ
Jak je polykarbonát připevněn k rámu?

Sledujte novinky, přihlaste se k odběru newsletteru.

Při citování tohoto materiálu je vyžadován aktivní odkaz na zdroj.

Hrozny jsou jednou z nejstarších a nejoblíbenějších plodin na celém světě. Je pravda, že postoj k němu nelze nazvat jednoznačným. Někteří odborníci na výživu volají po omezení konzumace hroznů, jiní mají jiný názor.

Použití bobulí

Jsou si jisti: pouze jeden malý kartáč, zejména v sezóně, musí být přítomen ve stravě absolutně všech lidí. Další otázka: v jakých dávkách lze tyto bobule jíst? Jak ovoce ovlivňuje gastrointestinální trakt? Oslabují, nebo naopak posilují? Jsou dobré pro fungování žaludku a střev? A škodí lidem s nadváhou?

Chutné, šťavnaté bobule jsou dobrým zdrojem živin, obnovy síly a životní energie. Černá a růžová, sladká nebo kyselá, každá odrůda je vysoce ceněna pro svou vynikající chuť a léčivé vlastnosti. Hrozen zralých šťavnatých bobulí odmítne málokdo. Ale jak je to užitečné pro lidi?

Proč je bobule ceněna?

Jednou z nejcennějších vlastností kultury je vysoký obsah glukózy a fruktózy, které se v těle velmi rychle vstřebávají. Sladkost bobulím dodávají i další přírodní cukry: rafinóza, xylóza, sacharóza.

Různé odrůdy

Šťáva z ovoce je aromatická, příjemná a obsahuje cenné organické kyseliny:

Šťáva ze zralých bobulí je skutečným skladištěm vitamínů a mikroelementů. Jedna sklenka denně stačí k pokrytí denní potřeby těla:

Réva s listy

Pokud trpíte křečemi nohou a chronickou únavou, kterou lékaři neustále diagnostikují jako anémii, jezte hroznové víno, které někteří vědci nazývají „biologickým katalyzátorem“ všech životně důležitých procesů v těle. Hrozny nejsou silné. Bobule je naopak proslulá tím, že oslabuje a rychle odstraňuje z těla těžké kovy, radioaktivní prvky a toxiny, které tělo zanášejí.

Bylinkáři věří, že všechny části kultury mají svou vlastní hodnotu, a proto k výrobě léčivých přípravků používají semena, větvičky a listy.

Dobře bojuje se zácpou a při nachlazení je dobrým odvarem z listů. K přípravě odvaru budete potřebovat: 400 gramů listů, 3 litry čištěné studené vody.

Recept je jednoduchý: omyté listy zalijeme vodou a necháme 3-4 dny louhovat na tmavém místě. Pijte půl sklenice 3x denně před jídlem.

READ
Co byste měli použít k vaření šišek?

Výhody pro zažívací trakt

Plody mají nejpříznivější vliv na činnost gastrointestinálního traktu (GIT), normalizují stolici. Hroznová šťáva léčí zánětlivé procesy v žaludku – má baktericidní vlastnosti a snižuje bolest. Bobule zlepšují peristaltiku, úspěšně bojují proti zažívacím potížím, podporují rychlé čištění střev a obecně „urychlují“ metabolické procesy v těle.

Produkt je však zvláště účinný proti zácpě, protože bobule obsahují:

Hroznová dieta

  1. Vitamíny skupiny B – jsou zodpovědné za dobrou mikroflóru a mohou zlepšit motoriku.
  2. Kyseliny organického původu – s nimi se potrava rychleji vstřebává a tráví v žaludku.
  3. Přírodní celulóza. Má tu vlastnost, že ve střevech bobtná, absorbuje zbytky odpadu a odstraňuje je z těla.

Gastroenterologové obecně zaznamenávají schopnost ovoce tónovat celý gastrointestinální trakt. Proto se hroznové víno doporučuje konzumovat při chronické zácpě, kdy je stolice bolestivá.

Bobule pomáhají zlepšit fungování gastrointestinálního traktu v raných fázích těhotenství: není žádným tajemstvím, že v prvních týdnech mnoho matek trpí obtížným vyprazdňováním.

Množství hroznů je však třeba dohodnout se svým porodníkem-gynekologem.

Jíst bobule

Navzdory vysokému obsahu cukru, s mírou, mohou bobule poskytnout neocenitelnou pomoc během diety. Jednak proto, že produkt nezpevňuje, ale oslabuje. Za druhé, bobule obsahují unikátní enzym zvaný lipáza – pomáhá tuky rozkládat a rychleji trávit. Právě pro tuto vlastnost mnoho odborníků na výživu důrazně doporučuje jíst malé porce ovoce lidem s nadváhou. Je pravda, že byste si produkt měli užívat ve velmi mírných dávkách a ujistěte se, že se produkt vejde do vašeho denního kalorického příjmu.

Doporučení pro konzumaci bobulí

Pokud máte špatné vyprazdňování nebo trpíte zácpou, neměli byste se ládovat hrozny a jíst jich kilogramy v naději, že se problému rychle zbavíte. Dodržujte jednoduchá pravidla a bobule přinesou tělu pouze výhody:

Vykřičník

  1. Jezte pouze zralé bobule a vždy v sezóně.
  2. Pamatujte, že v zimě se hrozny prodávají dovážené. Mohou být ošetřeny speciálními chemickými sloučeninami pro zvýšení trvanlivosti.
  3. V zimě můžete čerstvé ovoce nahradit rozinkami nebo dochutit saláty olejem z hroznových jader.
  4. Šťáva pro léčebné účely by měla být přírodní, nebo ještě lépe čerstvě vymačkaná. Účinnost šťávy z obchodu je mnohem nižší, zejména proto, že průmyslově vyráběné šťávy mohou obsahovat velmi velké množství cukru.
READ
Jaké formáty cihel existují?

Kdy byste se měli omezit?

Je možné poznamenat, že bobule by neměly být považovány za nezávislý lék na obnovení pravidelného a jemného vyprazdňování. Ale jako komplexní terapie spolu s léky a správnou výživou dokážou zázraky. kde:

Konzultace s lékařem

  1. Odrůda pro odstranění zácpy může být jakákoli: bylo prokázáno, že jak Ryzlink rýnský, tak Isabella nebo Kishmish jsou stejně dobré na oslabení.
  2. Pokud se na těle objeví vyrážky, nevolnost, pokud si všimnete, že bobule jsou stále silnější, přestaňte je používat. Možná máte alergii nebo individuální nesnášenlivost.
  3. Před zahájením kurzu hroznové terapie je lepší konzultovat se svým lékařem. Existuje možnost, že je pro vás lepší zvolit jiný způsob řešení problému zácpy.

Kdo by neměl jíst ovoce?

Navzdory všem svým prospěšným vlastnostem se bobule nedoporučují malým dětem, jejichž gastrointestinální trakt se právě přizpůsobuje výživě dospělých: nejen oslabují, ale mohou také způsobit velkou tvorbu plynu nebo řídkou stolici.

Diabetes mellitus je také onemocnění, pro které by se tyto plody neměly konzumovat. Fruktóza obsažená v bobulích může způsobit prudké zvýšení hladiny cukru v krvi.

Pouze po konzultaci se svým lékařem můžete jíst hrozny v pozdním těhotenství a při krmení kojence: bobule mohou snížit množství mléka a způsobit zvýšenou tvorbu plynu u dítěte.

Ovoce byste neměli jíst, pokud máte následující onemocnění:

A pokud máte jednu z výše uvedených patologií, zdržte se konzumace bobulí, dokud se neporadíte s terapeutem.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: