Jak správně jíst papriku?

Sladká, nebo, jak se běžně říká, paprika má k Bulharsku stejný vztah jako já k rodině Hirohitů. A ve sladkosti mé oblíbené papriky je tato bulharská hořkost: v dávných Brežněvových dobách bylo spřátelené Bulharsko považováno téměř za šestnáctou republiku SSSR v Unii. A naší sestřičce jsme dodali vše, co jsme sami potřebovali.

A moje sestra nebyla blázen: vozila naši bezplatnou ropu, aniž by ji čerpala ze železničních cisteren, na Západ za západní ceny. Pokoutně od svého staršího bratra. (Podle konzervativních odhadů měl Živkov 800 milionů dolarů ročně z reexportu naší volné ropy.) Když se o tom Iljič (který je Leonid) dozvěděl, posunul své hrozivé obočí do pevného černého pruhu a dupl si nohou na sestra natolik, že tento hrozivý dupot rozproudil krev v žilách Do Ruska se posílají chladírenské vozy s latinskými paprikami, nyní nazývanými paprikami.

A to je dobře, soudruzi. Protože před tím statečné Bulharsko otrávilo naši zemi svými prašnými tabákovými výrobky: cigarety Laika, Derby, Jebel, Femina, TU, Opal a další oblíbené značky cigaret nekoupila žádná jiná země na světě kvůli opylování tabákových plodin karcinogenními látkami. DDT – prach, zjednodušeně řečeno . Co potřebujeme? Naši lidé to také budou kouřit. Jedovatý. Ale nyní bylo Bulharsko povinno poskytnout kuřácké populaci vitamíny – dokonce i chomáč vlny z otrhané kozy.

Jestliže Ukrajina a jižní oblasti Ruska dlouho hodovaly na této cenné zelenině bez Bulharska, pak střední, severní oblasti, Zaural a zejména Sibiř tomuto Bulharovi opravdu nedůvěřovaly: co to je a s čím se jí? A domorodý zajíc dodnes nemá chuť vzít si takhle celou červeno-zeleno-žlutou papriku, useknout jí zadek a sníst ji celou syrovou. (A nedej bože namáčet do soli s česnekem a rostlinným olejem a černým chlebem!).

Pojďme se seznámit s pepřem. Jít. Abyste dosáhli denní potřeby vitamínů, musíte sníst až 25 kilo zeleniny a ovoce denně nebo jen jednu papriku. Zalapáme po dechu: žádná jiná zelenina nemá takové množství vitamínu C. Papriky jsou přeborníky! A červená je dvojnásobný šampion: obsahuje 11x více beta-karotenu než zelená.

A zde je kompletní dokumentace: na konvenční jednotku vitaminu C – 133 mg, vitaminu A – 943 USD, vitaminu K – 4.51 mg. Pro běžného člověka to nebude mnoho znamenat, ale zde je jednodušší dokumentace: nasekejte trochu zelené papriky do běžného šálku. Podívejte se, obdivujte – má 40 kilokalorií. Bílkoviny v tomto hrnku jsou 1,3 g, sacharidy – 96 g, tuky – 0,24 g, vláknina – 2,7 g. V tomto hrnku bych mohl žít!

Kromě pokladnice různých prvků a ložisek vitaminu B6, čerstvý pepř léčí některé formy rakoviny, zlepšuje srdeční činnost, léčí artritidu, zlepšuje imunitu, zvyšuje ostrost vidění, zvyšuje potenci, snižuje riziko rakoviny o 27 % a u kuřáků – o 37 % (údaje od šanghajských onkologů). Naši vědci z Kansasu potvrdili účinnost perceterapie pro prevenci rakoviny plic u kuřáků. Karcinogeny z cigaretového kouře totiž způsobují nedostatek vitaminu A. Proto ho sladká paprika dodává kuřákům v hotové podobě.

READ
Eho se včelí roztoč bojí?

Jak vybrat pepř? Řiďte se jasem barvy, hustotou hmoty a leskem. Na paprice by neměly být žádné tmavé skvrny. Ocas by měl být zelený – to naznačuje jeho svěžest. Tvar papriky neovlivňuje její kvalitu.

Jak uložit? Nemyté papriky lze v přihrádce na zeleninu skladovat až jeden týden. Sladkou papriku lze zmrazit v mrazáku vcelku – rozmrazováním neztrácí na kvalitě. Pokud potřebuji rychle opepřit boršč nebo zeleninový guláš, beru již nakrájené papriky rovnou z mrazáku. Papriky nakrájím na centimetr široké stužky a stužky položím na voskový papír. Papír s paprikami položím vrstvu po vrstvě do plastové nádoby. Když potřebuji své zásoby použít, jednoduše sejmu vrchní vrstvu papíru s připravenými plátky papriky a při pokojové teplotě se za 5 minut rozmrazí.

Pokud jde o papriky, doporučuji je jíst vždy syrové. Při tepelné úpravě se vitamíny ničí. Pokud jsou zelené odrůdy málo hořké, začněte si zvykat na syrové papriky s červenými, oranžovými nebo žlutými odrůdami. Pokud v jejich chuti cítíte nějakou hořkost, ponořte celý syrový pepř na minutu do vroucí vody.

Přeložíme-li z latiny název čeledi, do které pepř patří, dostaneme slovo „krabice“. A není to náhoda – koneckonců, papriky jsou uvnitř prakticky duté. A to je přesně to, co nás nutí přemýšlet o vhodnosti nacpat něco do papriky a vychutnat si to v kombinaci s jinými mňamkami.

Nabízím vám pár nápadů. Sýrové lodičky: papriku očistíme a nakrájíme podélně na 4 části. Dostali jsme 4 lodě. Smíchejte jakýkoli strouhaný sýr, sýr feta, suluguni, tvaroh s čím chcete – majonéza, zakysaná smetana, bylinkový olej, tekutý sýr. Připraven.

Sklenice na pepř. Z celé papriky odřízněte víčko, očistěte ji od mezistěn a semínek. Dovnitř vložte libovolnou zeleninovou směs podle vaší chuti. Miluji sladké nastrouhané ředkvičky smíchané se zelenou cibulkou a tekutým sýrem. Tato sklenice se jedí celá spolu se stěnami. Je dobré naplnit sklenici hummusem, baba khanuj, kuskusem, tabouli, lilkovým nebo tykvovým kaviárem a houbami. Obecně, čím štěpit vlasy: tady je pro vás vitamínová krabička a naplňte ji čím chcete. Ale taková jednotlivě podávaná sklenice salátu skvěle zdobí stůl – koneckonců náplň lze neomezeně variovat.

Moje děti neměly v mládí příliš chuť na papričky. Podařilo se mi je nechat používat pepřové lodičky místo lžic. A proces začal! Právě dětem by se pepř měl nabízet všude, kde je to možné. V létě je studená polévka gazpacho pro děti prostě radost. Zvyšte v něm přítomnost pepře. Papriky jsou na rozdíl od rajčat prakticky nealergenní. Pokud vaše dítě absolutně ohrnuje nos nad pepřem, oklamejte ho: do běžných polévek přidejte kaši z čerstvého pepře.

READ
Jak jíst mražené třešně?

Pepř je v Africe běžný sůl jako my okurky. Pokud je to prostě solené, tak experimentováním s různými kořeními nakládám slanou papriku s česnekem, křenem a listy rybízu, bazalkou a tvrdým koprem. Proč je tato paprika lepší než nakládaná? Ano, protože je čerstvý a nebyl podroben tepelné úpravě ani opalování octem.

Osolím pepř pomocí „suché“ metody, kterou jsem popsal v článku o okurkách. Sladkou papriku různých barev nakrájím na proužky. Dám do igelitového sáčku a přidám nadrobno nakrájené bylinky a česnek. Podle chuti přidejte hrubé nakládání nebo košer sůl. Cukr by se neměl přidávat. Sáček pravidelně protřepávám, abych zajistil rovnoměrné nasolení. Paprika potřebuje 4 hodiny. Pokud byla paprika ponechána příliš dlouho a příliš slaná, vložte ji do cedníku a před konzumací opláchněte vodou. Ztratí až polovinu slanosti. Před podáváním ale vyleštěte prolisovaným česnekem!

Ustálil jsem se pouze na nápadech se syrovým pepřem. Existuje mnoho receptů na pokrmy z vařených paprik. A to jsou báječná jídla. Ale přesto můj apel je nekazit papriku vařením. (Nepepshi, Petsche, vepsha pepshem, pak mzhesh preprshity vepsha pepshem – tak to říkají Poláci jazykolamem). Jako dochucovadlo je to dobré, ale zkuste jíst, jíst, přejídat se, přejídat se syrovou zeleninou. A hlavně v létě. A hlavně v regionech, kde roste, a ne z chladírenských vozů. Teď je léto – sezóna pepře. Vezměte si vitamíny, lidi. Využijte okamžik a buďte vždy zdraví!

paprika výhody a škody

Mnoho labužníků má rádo lahodné, šťavnaté papriky. Jeho plody se konzumují čerstvé, vařené a často se používají v kosmetologii a lidovém léčitelství. O paprikách bylo řečeno mnoho slov chvály. Je právem součástí mnoha nejoblíbenějších zdravých druhů zeleniny.

Moderní chovatelé vyvinuli mnoho odrůd této plodiny. V obchodech a na trhu je široký výběr aromatických plodů sladké papriky v barvách červené, zelené, oranžové, žluté. Vědcům se dokonce podařilo vyvinout odrůdy s modrou a fialovou slupkou. Je nezbytně nutné zahrnout papriku do vaší stravy, jejíž přínosy a škody byly nyní vědci důkladně prozkoumány.

Historické informace

výhody papriky

Mnoho zahradníků, pro které jsou výhody papriky zřejmé, ani neví, že Jižní Amerika je považována za místo narození této plodiny. Zde papriky, rostoucí jako keře, jsou trvalky. Papriky kdysi přivezl do Evropy Kolumbus. Do naší země se dostal z Bulharska, a proto dostal patřičný název.

Jaká je nutriční hodnota papriky?

nutriční hodnota papriky

Již dávno bylo prokázáno, že sladká paprika je skutečným zdrojem vitamínů. Čerstvé papriky obsahují prospěšné vitamíny (A, B, C, E, P) ve velmi významném množství. Tepelně upravené plody si zachovávají dostatečnou koncentraci cenných vitamínů.

READ
Kdo by neměl pít pohankový čaj?

hodnota papriky

Je pozoruhodné, že obsah vitaminu C (kyselina askorbová) ve sladké paprice je vyšší ve srovnání s uznávanými „ovocnými šampióny“ – citronem a černým rybízem. Chuť paprik postrádá výraznou „kyselost“ charakteristickou pro citrusové plody a bobule. Na otázku: “Kolik vitamínu C je v paprike?” můžete odpovědět následovně: „Přibližně 128 mg / 100 g. produkt.”

Plody sladké papriky mají vysoký obsah minerálních látek: draslík, sodík, vápník, zinek, hořčík, fosfor, křemík, železo, jód. Nízkokalorické papriky (27 kcal / 100 g) jistě zařazují do svého jídelníčku vyznavači zdravé výživy a lidé snažící se zhubnout.

Užitečné vlastnosti

výhody sladké červené papriky

Při položení otázky: jaký je přínos papriky, musíte věnovat pozornost vysokému obsahu mikroelementů a vitamínů v ní. Minerály přítomné v plodech sladké papriky pomáhají obohacovat krev a mají pozitivní vliv na zvýšení ochranných vlastností organismu a posílení imunitního systému.

Kombinace kyseliny askorbové a vitamínu P zajišťuje posílení a zvýšení elasticity cév oběhového systému. Významným přínosem papriky pro tělo je prevence trombózy a rozvoje aterosklerózy. Přítomnost této zeleniny v denní nabídce výrazně snižuje riziko případné mrtvice.

žlutý pepř

Paprika je extrémně užitečná během těhotenství, protože během tohoto období dochází ke zhoršení stavu kostní tkáně a vlasů. Vysoký obsah karotenu ve sladké paprice stimuluje růst vlasů, příznivě působí na stav nehtů a pokožky a zlepšuje zrak. Bylo zjištěno, že užívání papriky mužem ovlivňuje redukci plešatých míst a zabraňuje jejich vzniku. Proto je užitečnost této zeleniny pro muže zřejmá.

Vědecké studie o prospěšných vlastnostech papriky ukazují, že konzumace ovoce pomáhá vyrovnat se s depresemi, duševními poruchami a nespavostí. Přítomnost zeleniny v nabídce umožňuje obnovit sílu a zmírnit svalové a nervové napětí.

žluté a červené papriky

Sladkou papriku lékaři často doporučují diabetikům. Díky přítomnosti antioxidantů v něm řídne krev a klesá krevní tlak. Alkaloid kapsaicin obsažený v ovoci má pozitivní vliv na činnost slinivky břišní a gastrointestinálního traktu.

Při diskusi na téma: „Paprika – prospěšné vlastnosti“ lidé jistě věnují pozornost schopnosti čerstvé zeleniny stimulovat a zlepšovat chuť k jídlu. Když sníte kousek čerstvé sladké papriky, zaručeně budete mít chuť k jídlu. Ne každý to považuje za výhodu (zejména ti, kteří mají sklony k obezitě).

sladká paprika je bohatá na látky

Lidé, kteří se oddávají duševní práci, by se neměli vzdávat sladké papriky, protože obsahuje látky, které mají pozitivní vliv na zlepšení paměti a koncentrace.

Italští vědci nedávno zjistili, že sladká paprika je bohatá na látky, které mohou snížit riziko výskytu a růstu maligních buněk. Zelené plody obsahují maximální množství takových látek. Pro prevenci rakoviny je vhodné jíst alespoň jeden zelený plod.

READ
Jakou přezdívku můžete vymyslet pro koně?

Zelenou slupku také lékaři často doporučují jako prevenci proti neuralgickým poruchám. Antioxidanty v něm obsažené zabraňují rozvoji zánětlivých procesů v nervových zakončeních a buňkách.

Kontraindikace použití papriky

kontraindikace červené papriky

Když se ptáte, jaké jsou zdravotní přínosy a poškození papriky, je důležité vědět o existenci onemocnění, pro které je konzumace čerstvého ovoce povolena v minimálních množstvích nebo je zcela zakázána. V případě peptického vředu, zvýšené kyselosti žaludku, gastritidy, ischemické choroby srdeční, hemoroidů, onemocnění jater, ledvin, epilepsie, hypotenze, zvýšené nervové dráždivosti a sklonu k rozvoji alergií lékař nemusí přítomnost čerstvého pepře doporučit. dieta.

Zejména papriky by měly být vyloučeny z nabídky pro pankreatitidu, protože přítomnost éterických olejů a vlákniny v jejích plodech může vést k exacerbaci onemocnění. Na otázku zájmu: je možné jíst papriky s gastritidou, je také nepravděpodobné, že by lékař dal kladnou odpověď.

Kompetentní odborník jistě prostuduje stav pacienta, aby mohl poskytnout přesná doporučení ohledně použití čerstvé nebo připravené papriky určitým způsobem.

Jak jíst sladkou papriku?

jak jíst papriky

Nejvyšší obsah mikroelementů a vitamínů je pozorován v oblasti u stonku, v bílé vnitřní dužině zeleniny a v semenech. Jsou to právě ty části ovoce, které se ořezávají a vyhazují. Chcete-li získat maximum živin, můžete z neoloupaného ovoce vylisovat šťávu. Chuť semínek pepře je bohužel velmi specifická, takže ne všem lidem chutná.

Tepelnou úpravou dochází ke ztrátě více než poloviny cenných látek plodem. Je vhodné jíst syrové papriky s neodstraněnou bílou dužinou.

Trvanlivost čerstvého ovoce v lednici je maximálně týden. Aby paprika neztratila své léčivé vlastnosti, lze ji nakládat nebo zmrazovat.

jíst sladkou papriku

V nakládané sladké paprice je možné zachovat 60 % vitamínů a mikroprvků. Lidé, kteří si stěžují na hypertenzi a srdeční onemocnění, by měli jíst okurky opatrně. Pro ně by byla vhodnější varianta mít v nabídce pečené papriky.

Výhody mražené papriky zůstávají. Když se zelenina, jako je paprika, opakovaně zmrazuje nebo rozmrazuje, výhody jsou ztraceny kvůli ztrátě živin. S přihlédnutím k této skutečnosti by bylo vhodnější porcové zmrazení celého nebo nakrájeného ovoce. Rozmrazování zeleniny umístěné ve vodě je zakázáno.

Zelená, červená nebo žlutá?

barevný pepř

Barva plodů přímo ovlivňuje léčivé a chuťové vlastnosti papriky.

Zelená zelenina má výrazné obecné posilující vlastnosti. Jejich přítomnost ve stravě zajišťuje obnovu síly a zlepšení trávicího systému. Zelený pepř se často doporučuje těm, kteří trpí krevními chorobami a krvácením dásní.

Žlutý pepř obsahuje významné množství draslíku, fosforu a karotenoidů, které zlepšují funkce orgánů zraku, kostí, kardiovaskulárního systému a ledvin.

Červené papriky jsou obohaceny o vitamín A, antioxidant lykopen. Přítomnost červených plodů v jídelníčku okamžitě zlepší vidění a sníží riziko vzniku maligních buněk.

Léčivé vlastnosti sladké papriky

Pravidelná konzumace sladké papriky v množství 40 gramů. Poskytuje doplnění denní potřeby vitamínu C.

léčivé vlastnosti sladké papriky

To vám umožní zabránit vzniku a rozvoji mnoha onemocnění.

READ
Jak ozdobit strom peněz?

Zařazení čerstvého pepře do vašeho denního menu bude mít pozitivní vliv na fungování kardiovaskulárního systému. Šťáva z čerstvé papriky je vynikající prevencí proti krevním sraženinám.

Konzumace této zeleniny pomůže předejít mnoha onemocněním a stavům a urychlí zotavení. Zejména lékaři doporučují jíst papriku každý den při kožních onemocněních, cukrovce, depresích, nervozitě, nespavosti, ztrátě energie, problémech s vlasy, nehty, otoky, chudokrevnosti, špatné chuti k jídlu, sklonu k tvorbě krevních sraženin, zvýšené tvorbě plynů v střeva a křeče, kolika, ARVI, nedostatek vitamínů, nízká imunita.

Pepř pro kojení a děti

jíst pepř

Paprika se vyznačuje středním stupněm alegorie. V důsledku toho by se papriky měly jíst opatrně během kojení. Při rozhodování, zda může kojící matka jíst papriku, stojí za to vzít v úvahu několik jednoduchých tipů.

Lékaři nedoporučují papriku ke kojení do tří měsíců věku dítěte. Pokud má dítě sklon k rozvoji alergií, bude se muset během poporodního období 4-5 měsíců vzdát své oblíbené čerstvé zeleniny.

Při rozhodování, zda lze papriku konzumovat při kojení, byste měli věnovat pozornost způsobu přípravy produktu. Při sledování stavu dítěte je vhodné upřednostňovat dušenou, dušenou zeleninu.

mikroelementy papriky

Když se obáváte, zda kojící matka může jíst papriku, je důležité vědět, že zelené a žluté plody jsou považovány za méně alergenní, takže je lepší je vyzkoušet poprvé.

Když stojíte před problémem, zda je možné mít papriku během kojení, je nutné nejprve ráno, nikoli na lačno, sníst minimální porci (20 g) produktu v dušené nebo vařené formě.

Pokud dítě nemá žádné alergie, množství vařeného pepře ve stravě kojící matky by nemělo přesáhnout 200 gramů. za týden. Norma pro syrové ovoce je 150 gramů. za týden.

Matka, která se obává, kdy může její dítě dostat papriku, musí vědět, že tento tepelně upravený produkt je zaveden jako doplňková strava až od 10 měsíců. Podání malého množství čerstvé sladké papriky dítěti je povoleno od 1 do 5 let.

Tajemství krásy

papriková maska ​​pro ženy

Doporučuje se vnější použití masek pro ženy a lektvarů na bázi čerstvé papriky. Zlepšení stavu pokožky lze například dosáhnout potíráním směsi pepřové a mrkvové šťávy. Díky takovým manipulacím získává pokožka zdravější a svěžejší vzhled. Pigmentové skvrny a pihy jsou méně nápadné.

Dobře se osvědčila maska ​​aplikovaná na krk a obličej, která obsahuje stejný poměr nakrájené papriky, zakysané smetany a vajec. Směs se aplikuje po dobu 1 – 2 hodin.

Každodenní konzumace čerstvé syrové zeleniny a šťáv nasytí tělo užitečnými vitamíny a mikroelementy, které okamžitě ovlivní zlepšení vzhledu.

S pomocí nejzdravější papriky zpestříte jídelníček celé rodiny. Jíst krásné, šťavnaté a chutné ovoce bude klíčem k dobrému zdraví a vynikající pohodě. Podívejte se na článek: Jak vybrat semínka papriky pro sazenice?

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: