Jaké jsou výhody bílých hroznů?

Které hrozny jsou zdravější: tmavé nebo bílé? Jak vybrat hrozny?

Dozrává na podzim hrozny a visí ve shlucích ze stromů. V tuto roční dobu a na pultech obchodů a trhů je mnoho hroznů. A jak šikovné! Podzim je totiž obdobím blues, kdy se hladina serotoninu v našem těle snižuje a tak chceme jíst více sladkého, abychom jeho nedostatek nahradili.

Hrozny obsahuje velké množství přírodních cukrů – fruktózy a glukózy, které se rychle dostávají do krevního oběhu a obnovují ztracenou sílu. Proto ti, kteří trpí cukrovkou a mají sklony k obezitě, by měli omezit používání této sladké bobule a všem ostatním doporučujeme, aby na podzim, kdy je v prodeji mnoho různých odrůd hroznů, snědli jeden trs denně, aby posilněte imunitu a zásobte se vitamíny.než přijde studená zima.

Hrozny – zásobárna vitamínů a minerálů. Zejména hodně obsahuje železo, fosfor, draslík, hořčík, selen, vitamín C, A a B6. Je také bohatý na flavonoidy, silné antioxidanty, které pomáhají snižovat riziko rakoviny a zpomalují proces stárnutí. Hrozny díky svému bohatému složení zlepšují metabolismus, čistí cévy, normalizují činnost srdce a gastrointestinálního systému. Hrozny jsou užitečné pro všechny, včetně dětí, které často trpí angínou, bronchitidou s dušností a nízkým hemoglobinem.

Stručně řečeno, užitečné vlastnosti v hrozny tolik, kolik je bobulí ve velkém hroznu. Nebudeme je vyjmenovávat všechny, ale poradíme pouze těm, kteří si stále neví rady s výběrem hroznů a které hrozny jsou nejužitečnější?

výhody hroznů

Dostupné k prodeji setkat několik odrůd hroznů, které se od sebe liší nejen barvou bobulí, ale také velikostí, přítomností pecky, vůní atd. Například bílé hrozny Taifi mají středně velké bobule, je v nich mnoho semen a bobule oblíbené odrůdy Kish-mish jsou mnohem menší než její velikost, ale atraktivnější kvůli nedostatku semen.

Málokdo to ví hrozny Kish-Mish byla vyšlechtěna uměle a z hlediska užitkovosti je na posledním místě mezi ostatními odrůdami révy vinné. Obsahuje 2x méně živin a vůbec žádná semínka, která jsou bohatá na vitamíny A, E a K rozpustné v tucích, které jsou pro naše tělo nezbytné.

Nejužitečnější hrozny Má tmavou barvu, sladkokyselou chuť a mnoho semen. Odborníci tvrdí, že černé hrozny s kyselou chutí obsahují více pro zdraví cenného antioxidantu polyfenolu, resveratrolu. Většina resveratrolu se nachází ve slupce a semenech hroznů, takže konzumace černých hroznů bude prospěšnější pouze tehdy, když budete jíst bobule spolu se slupkou a semeny.

READ
Je možné jíst hodně feijoa?

výhody hroznů

V současné době prospěšné vlastnosti resveratrol není zcela pochopeno, ale není pochyb o tom, že pomáhá v prevenci srdečních chorob, Alzheimerovy choroby, zhoubných nádorů a šedého zákalu.

Vyberte černou hrozny, v první řadě doporučujeme těm, kteří mají problémy s prací kardiovaskulárního systému. Například vysoký krevní tlak, tromboflebitida, ateroskleróza a poruchy srdečního rytmu. Pravidelná konzumace černých hroznů nebo červeného vína díky vysokému obsahu resveratrolu pomáhá čistit cévy od cholesterolových plaků a obnovuje elasticitu cévních stěn.

Důkaz pravdivosti tohoto tvrzení to je skutečnost, že mezi Francouzi je počet pacientů s kardiovaskulárními chorobami o 40 % nižší než mezi obyvateli jiných evropských zemí. Podle vědců za tím stojí to, že Francouzi nezasednou k obědu či večeři bez sklenky dobrého červeného vína, o kterém je známo, že se vyrábí z černých hroznů.

Tmavé odrůdy hrozny nejlepší pro ženy. Dnes není pochyb o tom, že resveratrol je antioxidant nezbytný pro zdraví žen. Pravidelnou konzumací černých hroznů můžete předejít vzniku rakoviny prsu, dělohy a vaječníků, křečových žil, zabránit zhoršení stavu pleti, vlasů a nehtů a hlavně prodloužit mládí. Černé hrozny navíc zlepšují mozkové funkce a zabraňují zhoršování paměti. Souhlasíte, není to to, o čem sní každá žena nad 40 let?

Při výběru se doporučují i ​​starší lidé hrozny upřednostněte bobule s tmavou barvou kůže. Tmavé hrozny dobře čistí střeva a upravují trávicí systém. S věkem však musíte do svého jídelníčku zahrnout více zeleniny a ovoce a na podzim více jakýchkoli hroznů. Všechny odrůdy hroznů jsou bohaté na železo – pro odstranění únavy, přírodní cukry – pro zlepšení nálady a flavonoidy – pro zlepšení metabolismu, dýchání, srdeční činnosti a zpomalení procesu stárnutí.

– Vraťte se na obsah sekce “Prevence nemoci”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Hrozny jsou bohaté na fytonutrienty, včetně polyfenolů, resveratrolu a karotenoidů. Fytonutrienty jsou chemické látky, které jsou produkovány rostlinami a mají příznivý vliv na organismus, a proto je tak důležité zařazovat rostlinnou stravu do jídelníčku.

Většina antioxidantů a živin se nachází ve slupce a semenech hroznů, dužina neobsahuje více než 5% z celkového užitečného složení.

READ
Je možné jíst hodně karamelů?

Hrozny dále obsahují vitamíny B, K, vitamíny A, C, E, draslík, vápník, železo, hořčík a měď. Bobule navíc obsahují vlákninu, organické kyseliny a cukr.

Jak si vybrat hrozny, říkají odborníci z Roskachestvo

Zdravotní přínosy hroznů

Zdroj antioxidantů. Největší část polyfenolů, které hrozny obsahují, jsou flavonoidy, v těle fungují jako přírodní antioxidanty. Flavonoidy zabraňují škodlivým účinkům volných radikálů na buňky těla. Právě vliv volných radikálů způsobuje mutace a urychluje proces stárnutí a také vyvolává rozvoj neurodegenerativních onemocnění (mezi nimi Alzheimerova a Parkinsonova choroba). Antioxidanty pomáhají nejen zpomalit tyto procesy, ale také obnovit poškozené buňky.

Hrozny jsou pokladnicí antioxidantů, včetně vitamínu C, beta-karotenu a resveratrolu. Tyto antioxidanty mají silný protizánětlivý účinek, díky čemuž jsou hrozny užitečné pro prevenci mnoha nemocí.

Výhody pro kardiovaskulární systém. Hrozny také obsahují antioxidanty zvané polyfenoly. Polyfenoly mají schopnost snižovat hladinu špatného cholesterolu a snižovat riziko aterosklerózy. Tento antioxidant má také příznivý vliv na činnost srdečního svalu.

Další užitečnou látkou, která je přítomna v hroznech, je resveratrol. Tato látka, která se dostává do těla z hroznů, posiluje cévy a uvolňuje jejich stěny, čímž zabraňuje nárůstu tlaku.

Bobule dále obsahují flavonoidy, které zabraňují tvorbě krevních sraženin, za zvláště důležitý flavonoid pro tělo je považován rutin. Tato látka zabraňuje tvorbě krevních sraženin v cévách, čímž minimalizuje riziko mrtvice nebo infarktu.

Výhody pro trávicí systém. Hrozny obsahují vlákninu, o které je známo, že je zodpovědná za zlepšení trávení. Navzdory skutečnosti, že 100 g bobulí obsahuje pouze asi 5% denní potřeby, je to pro bobule docela dobrý ukazatel. Vláknina v lidském těle hraje důležitou roli ve správném fungování střev a také snižuje riziko vzniku hemoroidů a divertikulitidy.

Škody a kontraindikace

Za prvé, hrozny se nedoporučují používat během exacerbace peptického vředu žaludku nebo dvanáctníku, stejně jako nadýmání a průjmu. Kontraindikacemi jsou také: cukrovka, obezita, hypertenze, cirhóza jater, kolitida, kaz a stomatitida, protože hrozny obsahují velmi velké množství cukru.

I při absenci kontraindikací je důležité vědět o doporučeních pro spotřebu tohoto bobule. Hrozny by se měly jíst odděleně od ostatních potravin, s výjimkou jiného sladkého ovoce a bobulovin. Jinak mohou hrozny vyvolat fermentační procesy ve střevech. Večerní konzumace hroznů se také nedoporučuje kvůli snížené produkci inzulínu v tomto období, které znesnadňuje zpracování takto sladké bobule.

READ
Je možné ořezávat sušené větve tújí?

Optimální porce hroznů je 100–150 g.

Zubaři radí po konzumaci hroznů si důkladně vypláchnout ústa, protože cukry obsažené ve velkém množství v bobulích mají škodlivý vliv na zubní sklovinu. Ihned po požití těchto bobulí byste se však měli zdržet čištění zubů kartáčkem, protože jejich kyseliny mají schopnost změkčit zubní sklovinu. K dosažení požadovaného efektu bude stačit jen důkladně vypláchnout ústa teplou vodou.

Zneužívání hroznů může způsobit vážné poškození zdraví, mezi vedlejší účinky: střevní nevolnost, průjem, nadýmání, zvýšená hladina glukózy, kaz, zničení zubní skloviny, fermentace ve střevech.

Lidé trpící alergickými reakcemi by měli být s používáním černých hroznů obzvláště opatrní: obsahují vyšší koncentraci potenciálně alergických látek.

Je možné jíst hrozny s kameny?

Odpověď na tuto otázku je jednoznačně kladná, přičemž jejich konzumace je nejen možná, ale i nezbytná.

Hroznová semínka mají svíravou, mírně nahořklou chuť. Často jsou prakticky bez zápachu. Jejich jádra jsou tenká, snadno prasknou. Velikost a barva semen závisí na tom, ke které odrůdě hrozny patří.

Semena hroznů mají také velké množství užitečných látek. Obsahují vitamín E, vitamín A, vitamíny skupiny B, vitamín C, vitamín PP, fosfor, vápník, sodík, hořčík, draslík. Mimo jiné obsahují různé třísloviny, bílkoviny, nenasycené a nasycené mastné kyseliny, fytosteroly, flavonoidy, aminokyseliny a mnoho dalších užitečných látek.

Hroznová semínka, stejně jako hrozny samotné, mají výrazné antioxidační vlastnosti, přičemž právě semena obsahují nejvyšší koncentraci antioxidantů. Kosti normalizují a urychlují metabolické procesy v těle. Díky hořčíku mají pozitivní vliv na práci nervové soustavy, zmírňují podrážděnost, bojují s apatií, únavou a nervovým napětím.

Hroznová semínka obsahují draslík a vitamín K, který má pozitivní vliv na činnost kardiovaskulárního systému. Pomáhají posilovat stěny cév, snižují riziko trombózy. Zodpovídají také za snižování hladiny špatného cholesterolu v krvi a normalizují krevní tlak.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: