Jaké jsou výhody meruňky pro ženu?

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Dužnina plodů meruněk obsahuje od 4,7 do 27 % sacharidů (glukóza, fruktóza, maltóza, sacharóza), 1,3 % organických kyselin (jablečná, citrónová a jantarová), dále karotenoidy, jako je lykopen a lutein. Kromě toho je sladké ovoce bohaté na mnoho fenolických sloučenin, flavonoidy, katechiny a také vitamíny A, B1, B2, PP, C.

Meruňky jsou dobrým zdrojem draslíku. 100 g čerstvého ovoce obsahuje asi 12 % denní hodnoty tohoto minerálu a sušené ovoce asi 70 % doporučené denní hodnoty.

Meruňková jádra obsahují aminokyseliny, enzym emulsin a mastné oleje, skládající se převážně z kyseliny linolové a olejové a také glyceridy.

Zajímavostí je, že čím sytější je oranžová barva slupky a dužiny plodů, tím více kyseliny askorbové obsahují.

Posílení krevních cév. Flavonoidy pomáhají posilovat cévy, stejně jako zmírňují příznaky chronického zánětu v těle.

Zdraví srdce. Draslík v těle je zodpovědný za normální fungování nervových a svalových funkcí, za transport živin a také za udržování zdravého krevního tlaku a zdraví srdce.

Mládí kůže. Meruňky obsahují vitamíny E a C, což jsou silné antioxidanty, které mají pozitivní vliv na stav pokožky. Pomáhají chránit před UV zářením a také zlepšují elasticitu pokožky. Dalším antioxidantem nalezeným v tomto ovoci je beta-karoten. Tato látka chrání buňky před zničením, včetně poškození způsobeného slunečním zářením.

Kdo by se měl meruňky vzdát?

Meruňky obsahují velké množství cukru, proto je třeba je opatrně zařazovat do jídelníčku při cukrovce.

Další kontraindikací je žaludeční vřed a další onemocnění trávicího traktu v akutním stadiu.

Meruňky jsou silným alergenem, proto je odborníci doporučují používat opatrně pro děti a těhotné ženy.

Je důležité, aby se: Syrová meruňková jádra by neměli jíst ani zdraví lidé: obsahují dostatečně vysokou koncentraci amygdalinu, látky, která může způsobit toxický účinek. Při tepelné úpravě se amygdalin ničí, takže můžete jíst smažená semínka nebo meruňkový džem s peckami.

  • Nezralé plody jsou nebezpečné. Mohou vyvolat zvýšení kyselosti žaludeční šťávy, výskyt pálení žáhy a říhání, průjem.

Kolik meruněk můžete sníst bez újmy na zdraví?

Doporučený denní příjem meruněk pro zdravého dospělého člověka je asi 200 g čerstvého ovoce nebo 50 g sušeného ovoce (sušené meruňky).

READ
Jak dlouho může dracaena žít bez vody?

Odborníci nedoporučují jíst toto ovoce nalačno nebo před spaním. To je způsobeno množstvím ovocných kyselin, které mohou dráždit stěny žaludku, způsobit pálení žáhy, těžkost a nepohodlí.

Pro zlepšení imunity, celkové posílení organismu a udržení normální činnosti střev potřebují děti, senioři a těhotné ženy sníst 100 g meruněk denně.

Jak skladovat meruňky?

Trvanlivost meruněk při pokojové teplotě není delší než tři dny, zatímco v chladničce mohou být plody skladovány až 20 dní. Aby meruňky déle vydržely, lze je zavařit, zmrazit nebo sušit.

Jak se meruňky používají v kosmetologii?

V moderní kosmetologii se aktivně používá ovocná buničina, stejně jako olej získaný ze semen. Meruňka se používá jak k výrobě profesionálních kosmetických produktů zakoupených v obchodě, tak k výrobě produktů pro domácí péči.

Meruňková maska ​​se připravuje velmi jednoduše: musíte vzít zralé ovoce, odstranit z něj kůru, dobře rozdrtit dužinu a aplikovat ji na předem vyčištěnou tvář. Doba působení této masky je cca 20 minut, po ní je potřeba ji smýt a nic dalšího na obličej nenanášet. Pokud je kůže příliš mastná, můžete do meruňkové dužiny přidat trochu kefíru. Tyto masky by se měly používat každé 3-4 dny.

Meruňky ve vaření

Meruňky jsou skvělé do džemů, zavařenin, koláčů, likérů a dalších dezertů.

Oblíbené jsou také sušené meruňky. Sušené ovoce bez pecky se nazývá sušené meruňky a s peckou – meruňky.

Tvarohový koláč s meruňkami

meruňkový koláč.jpg

K přípravě těsta budete potřebovat: 350-400 g pšeničné mouky, 150 g másla, 100 g cukru, 3 vejce a 2 lžičky prášku do pečiva.

Na náplň: 600 g tvarohu, 400 g meruněk, 200 g zakysané smetany, 150 g cukru a 3 vejce.

Začneme přípravou těsta. Máslo lehce rozehřejeme a ušleháme s cukrem, postupně přidáváme vejce, důkladně promícháme.

Do směsi postupně přidávejte prosátou mouku, prášek do pečiva a případně špetku soli. Uhněteme těsto a dáme do formy o průměru 25-28 cm.Těsto přitlačíme tak, aby vznikly strany.

Pokračujeme k přípravě náplně. Meruňky důkladně omyjeme, rozpůlíme a zbavíme pecek. Na těsto ve formě poklademe ovocem řezem dolů. Tvaroh rozklepněte v mixéru, přidejte do něj vejce, cukr a zakysanou smetanu. Tvarohovou směs nalijte na meruňky.

READ
Musím tamarix na zimu přikrýt?

Koláč pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů, doba pečení bude asi 50-60 minut.

Sledujte novinky, přihlaste se k odběru newsletteru.

Při citování tohoto materiálu je vyžadován aktivní odkaz na zdroj.

Generátory dobré nálady. Jaké jsou výhody meruněk a jak je vybrat?

Díky moderním technologiím výběru, pěstování, skladování a přepravy je mnoho ovoce na našem stole po celý rok, ale nejchutnější a nejzdravější bude až v sezóně. Právě k těmto plodům patří meruňky, které přirozeně dozrávají v létě. Specialisté Rospotrebnadzor řeknou o výhodách těchto plodů.

bohaté ovoce

Arménie je považována za místo narození meruňky, takže ovoce není považováno za exotické. Toto je jedno z mála ovoce, které je užitečné v jakékoli formě: čerstvé, sušené, konzervované a další.

Meruňky jsou zásobárnou vitamínů, aminokyselin, mikro a makro prvků. Pokud seřadíme obsah vitamínů v ovoci, pak bude na prvním místě kyselina askorbová (vitamín C), na druhém retinol (vitamín A) a na třetím tokoferol (vitamín E). Koncentrace těchto prvků je v meruňkách nejvyšší. Ovoce navíc obsahuje vitamíny skupiny B (B1 – thiamin, B2 – riboflavin, B5 – kyselina pantotenová, B6 – pyridoxin, B8 – inositol, B9 – kyselina listová, B17 – amygdalin), kyselinu nikotinovou (vitamin PP) a biotin (vitamin H ).

– Meruňky se také vyznačují bohatým složením mikro a makro prvků. Draslík, vápník, fosfor, hořčík, zinek, železo, síra, křemík, sodík, hliník, mangan, měď, bór, vanad, fluor, molybden, nikl, kobalt, jód, chrom – to je neúplný seznam užitečných složek. Nezapomínejte na organické kyseliny, sacharidy, vlákninu, aminokyselinu tryptofan a beta-karoten (provitamin A), říkají odborníci.

Ovoce je považováno za nízkokalorické a zároveň výživné potraviny. Takže ve 100 g meruňkové dužiny je 0,91 g bílkovin, 0,11 g tuků a 9,12 g sacharidů, přičemž obsah kalorií je v průměru 44 kcal. Ovoce nejen rychle zasytí, ale také snadno uhasí žízeň, protože jejich dužnina je z 85 % tvořena vodou.

– Meruňky mají pozitivní vliv především na kardiovaskulární a nervový systém těla a také na gastrointestinální trakt. Užitečné látky ve složení ovoce pomáhají posilovat krevní cévy, zlepšují paměť a zrakovou ostrost, čistí tělo, zvyšují vytrvalost a odolnost vůči stresu a obecně dávají pozitivní náboj. Použití ovoce je indikováno pro posílení imunity, prevenci anémie, maligních novotvarů a problémů se štítnou žlázou.

S meruňkami by si měli dávat pozor lidé s cukrovkou, chronickými onemocněními trávicího traktu a jater. Pro alergiky a jedince s individuální nesnášenlivostí platí omezení. V takových případech je nutná konzultace s ošetřujícím lékařem.

READ
Jak na jaře proříznout starou meruňku?

Při konzumaci meruněk radí odborníci pamatovat na důležité pravidlo: všeho dobrého s mírou. Pro zdravé lidi je norma 300 g denně.

– Nedoporučuje se jíst ovoce nalačno a bezprostředně po těžkém jídle. Další varování: syrová meruňková jádra obsahují amygdalin, který se v lidském střevě rozkládá na kyselinu kyanovodíkovou, silně jedovatou látku, která může způsobit otravu. K jídlu proto meruňkové pecky raději nepoužívejte. Tomu je třeba naučit i děti.

Kde koupit?

Odborníci doporučují kupovat meruňky pouze na specializovaných obchodních místech: zemědělské trhy, obchody a pavilony. Ovoce byste neměli kupovat na místech nepovoleného obchodu, podél dálnic a na spontánních trzích.

– Před nákupem věnujte pozornost hygienickému a hygienickému stavu prodejny, dostupnosti podmínek pro dodržování pravidel osobní hygieny personálem, poskytování sanitárních oděvů a speciálních čepic prodejcům, odznaky organizace s uvedením jejího názvu, adresy , příjmení, jméno, patronymie zaměstnance .

Kupující má dále právo požadovat od prodávajícího, aby jej seznámil s přepravními doklady potvrzujícími kvalitu a nezávadnost prodávaných výrobků.

Jak si vybrat?

Při výběru meruněk je třeba dbát na jejich vzhled, barvu a vůni. Následující znaky pomohou určit zralé a vysoce kvalitní ovoce:

– zralá meruňka má stejnoměrnou barvu bez teček a skvrn (přípustné jsou načervenalé nebo nažloutlé oblasti);

– zralá meruňka má charakteristickou sladkou vůni;

– povrch plodu musí být absolutně suchý bez sebemenších známek vlhkosti;

– při tlaku na slupku by se meruňka neměla deformovat, její povrch by měl mít dostatečnou pružnost;

– povrch musí být bez trhlin a mechanického poškození, může být hladký nebo sametový (podle odrůdy).

Nákup byste měli odmítnout, pokud:

– na povrchu meruňky jsou hnědé skvrny a důlky – to naznačuje nesprávné skladování a přepravu, stejně jako počátek procesu hniloby;

– existují zelené skvrny, které indikují nezralost;

– meruňka je příliš tvrdá (nezralá) nebo příliš měkká (přezrálá);

– existují četné praskliny, škrábance nebo stopy poškození hlodavci, použití takového ovoce je plné rozvoje infekčních onemocnění a otrav;

– na povrchu jsou vrásky, které svědčí o dlouhodobém nebo nesprávném skladování;

– ve vůni jsou cizí pachy (tráva, vlhkost, plísně), což naznačuje začátek procesu rozkladu;

READ
Jak krmit cibuli brzy na jaře?

– barva je nepřirozeně jasná – známka nadměrného množství chemikálií.

Odborníci radí meruňky umýt bezprostředně před použitím. Je nutné je důkladně opláchnout pod tekoucí vodou a poté zalít vařící vodou.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: