Jaké jsou výhody podzimní hrušně?

Jaké hrušky si můžete koupit v obchodě, na jaké užitečné mikroelementy a vitamíny je ovoce bohaté, jak „přinutit“ zelenou hrušku, aby dozrála?

Obsah

Jaké druhy hrušek existují?

V ruských obchodech se neprodává tolik odrůd hrušek. Nejběžnější a Rusy oblíbené jsou podlouhlé hrušky Conference a Concorde, oblíbené jsou také v Belgii a Nizozemsku; červené a zelené hrušky Anjou; jemná a aromatická odrůda klasického hruškovitého tvaru – Williams (v USA a Kanadě se nazývá Bartlett); malé, velmi měkké a sladké hrušky Forelle, pokryté růžovými „pihami“.

Odkud pocházejí hrušky do ruských obchodů?

Převážnou část hrušek na ruském trhu (85–90 %) tvoří dovážené produkty. V současné době se u nás hrušně pěstují ve velmi malých objemech, protože hrušňové sady často trpí mrazy a nemocemi, jako je plíseň, se kterou je při současném stupni rozvoje pěstitelských technologií velmi obtížné bojovat. V moskevské oblasti a dalších regionech střední části země se hrušky pěstují téměř výhradně na osobních pozemcích místních obyvatel. Hlavní průmyslové výsadby hrušek jsou na území Krasnodar a Stavropol, Kabardino-Balkarsko a Dagestán, ale i v těchto oblastech jsou stále extrémně malé. Chtěl bych doufat, že oteplování klimatu a rozvoj pěstitelských technologií umožní ruským producentům v blízké budoucnosti rozvinout vlastní produkci hrušek.

Koziy Irina Berry union.jpg

– Hlavními dodavateli hrušek na ruský trh jsou v posledních letech Argentina, Jižní Afrika a Chile, dodávající hrušky na jaře, počínaje koncem března – začátkem dubna. Hrušky ze severní polokoule, které dostáváme na podzim a v zimě, nám podle dokumentů dodává Turecko, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Srbsko, ale ve skutečnosti se většina těchto plodů pěstuje v Belgii a Nizozemsku, dodává odkud jsou uzavřeny protisankcemi a dováženy do země s využitím „šedých“ dodavatelských schémat. Většina hrušek je dodávána na ruský Dálný východ z Číny.

READ
Kde je nejlepší místo pro pěstování brambor?

Pokles příjmů ruských obyvatel a zavedení protisankcí, které hrušky kupujícím velmi prodražily, vedly k tomu, že spotřeba hrušek u nás od roku 2013 klesla téměř na polovinu. Zároveň, jak je uvedeno ve zprávě o stavu světového trhu s hruškami na portálu FruitNews.ru, Rusko zůstává největším světovým dovozcem tohoto ovoce.

Co dělat, když jste si v obchodě koupili zelené hrušky?

Hrušky jsou jedním z těch plodů, které se sbírají ze stromu nazelenalé, k jejich zrání dochází během skladování a přepravy. Hrušky se na pultech obchodů zpravidla prodávají nazelenalé a jejich dozrávání si musíte zorganizovat doma.

Proces zrání můžete urychlit tím, že do stejného sáčku vložíte velmi zralý banán, jablko nebo hrušku, které uvolní etylen, který slouží jako katalyzátor zrání ovoce. Každý spotřebitel má samozřejmě jiné preference, pokud jde o chuť a strukturu ovoce, ale pokud máte rádi ty nejsladší šťavnaté hrušky s jemnou dužinou, bude nutné takové zrání zorganizovat doma.

Co se dá vařit z nezralých hrušek?

Pokud znáte odpověď na tuto otázku, napište ji do komentářů k tomuto materiálu!

Jak zjistit, zda je hruška zralá?

Zralost hrušky můžete určit podle toho, jak měkká. Je důležité, aby hruška dozrávala od jádra ke slupce, jakoby zevnitř ven, takže nejprve změkne krček u řapíku. Podle toho poznáte hrušku, která již začala dozrávat, tak, že vezmete ovoce do dlaně a palcem lehce zatlačíte na krk poblíž stonku plodu. Pokud při takovém tlaku dužnina hrušek povolí, znamená to, že ovoce je téměř úplně zralé a uvnitř změklo. Je třeba mít na paměti, že slupka zralé hrušky se stává velmi tenkou a snadno se poškodí, takže ovoce byste neměli příliš mačkat a jeho povrch by měl být chráněn před hřebíky, okraji obalových krabic a jinými ostrými nebo tvrdými předměty.

Jak správně vybírat a skladovat hrušky?

Stejně jako u jiného ovoce byste se měli vyvarovat hrušek, které mají poškozenou slupku, vnější poškození, důlky, hnědé skvrny nebo zápach po kvašení, plísni nebo hnilobě. Pokud je hruška v regálu obchodu příliš měkká, hrozí, že její slupka nevydrží a ovoce se cestou ke spotřebiteli poškodí. Organizace konečného zrání hrušek doma je proto nejoptimálnějším řešením. Pokud je třeba hrušku uchovat v aktuální fázi zralosti, je třeba ji umístit do lednice.

READ
Musím vyprat sušené ovoce na kytici?

Barva hrušek závisí na slunci

Nevěnujte přílišnou pozornost barvě. Zajímavé je, že u většiny odrůd hrušní barva plodů signalizuje, kolik slunce během zrání dostalo, ale nezávisí na zralosti.

Výhody hrušky pro tělo

Jednou z nejčastějších otázek návštěvníků portálu rskrf.ru je, na jaké užitečné mikroelementy a vitamíny je toto sezónní ovoce bohaté? jaký to má přínos?

100 g hrušek obsahuje:

  1. Xnumx g vody,
  2. 0,4 g bílkovin,
  3. 0,3 g tuku,
  4. 10,3 g sacharidů,
  5. 2,8 g vlákna.

Hruška je bohatá na vitamín C, měď a vitamín K.

Vitamín C je ve vodě rozpustný vitamín, který:

  • Chrání buňky před volnými radikály, působí jako antioxidant.
  • Zlepšuje vstřebávání železa.
  • Pomáhá obnovit zásoby vitamínu E.
  • Nezbytný pro tvorbu kolagenu (důležitý strukturální protein).
  • Nezbytný pro syntézu karnitinu.
  • Podporuje přeměnu cholesterolu na žlučové kyseliny.

Vitamin K je vitamin rozpustný v tucích, který:

  • Podporuje srážení krve.
  • Působí jako kofaktor v metabolismu aminokyselin.
  • Podílí se na přenosu signálu v kostní tkáni.
  • Zabraňuje krvácení u kojenců (děti dostávají injekci vitaminu K brzy po narození).
  • Hraje důležitou roli při redoxních reakcích a vychytávání volných radikálů.
  • Reguluje geny spojené se syntézou proteinů atd.

Kolik hrušek můžete sníst denně?

Semčuková Nagima

– Neexistují žádná konkrétní doporučení pro počet hrušek za den. Podle doporučení WHO konzumace 400 g (5 porcí) zeleniny a ovoce denně pomáhá snižovat rizika různých onemocnění. Pokud mezi těmito 400 g budou 1-2 hrušky, jedině prospějete! Důležité pravidlo: čím pestřejší, nejméně zpracované celistvé potraviny jíme, tím lépe se máme. Nemusíte jíst jen jeden produkt (v našem případě hrušku). Čím pestřejší bude váš jídelníček, tím lépe.

V obchodech je nejčastěji prezentována hruška spolu s jablkem. Pokud jsme si dobře vědomi výhod druhého, pak existuje mnoho otázek o hrušce. K pochopení tématu pomohla dietoložka Natalya Kruglova. Hovořila o výhodách produktu, pro koho je hruška kontraindikována, zda ji lze použít při dietě a jakou zimní odrůdu zvolit.

Nutriční hodnota hrušek

Hruška patří k nízkokalorickým potravinám – 100 g ovoce obsahuje jen asi 47 kcal. Nutriční hodnota je: 10 g sacharidů, 0,3 g tuku, 0,4 g bílkovin, 0,5 g škrobu, 0,7 g popela, asi 10 g sacharidů, 0,5 g organických kyselin a asi 3 g vlákniny. Hruška obsahuje 80 % vody.

READ
Jak postříkat citron proti škůdcům?

Hruška je velmi bohatá na vitamíny:

– vitamín A;
– vitamín C;
– vitamín K;
– vitamín E;
– vitamín H;
– RR;
– vitamíny skupiny B: B1, B2, B5, B6, B9;
– beta-karoten;
– kyselina listová;
– pektin;
– arbutin.

Hrušky jsou také bohaté na minerály:

– draslík;
– vápník;
– sodík;
– hořčík;
– fosfor;
– síra;
– zinek;
– měď;
– jód;
– žehlička;
– chlór;
– bor.

Hruška obsahuje vlákninu, která normalizuje střevní motilitu.

Hruška a dieta

Hruška je oblíbeným ovocem mezi dietáři díky svému nízkému obsahu kalorií a obsahu vlákniny, která napomáhá vstřebávání sacharidů z konzumovaného ovoce. Hruška obsahuje 80 % vody. Vědci v Rio de Janeiro provedli studii a zjistili, že pokud budete jíst tři hrušky každý den mezi jídly, můžete zhubnout, aniž byste snížili obsah kalorií ve vaší každodenní stravě. Dny vykládky na hrušce pomáhají rychle shodit pár kilo navíc v krátké době. Hrušky jsou také užitečné pro lidi trpící obezitou a cukrovkou. Při dietě je třeba jíst hrušku se slupkou, hodinu před hlavním jídlem nebo půl hodiny po jídle. Při omezené výživě se doporučuje čerstvě vymačkaná hrušková šťáva.

Výhody hrušek

Hruška díky velkému množství vitamínů a minerálů může zvýšit odolnost organismu vůči bakteriím a virům. Éterické oleje v hruškách pomáhají vyrovnat se se záněty a pomáhají v boji proti depresím.

Užitečné jako prevence vzniku cholesterolových plaků a aterosklerózy (vláknina snižuje hladinu cholesterolu v krvi), působí močopudně, podílí se na krvetvorbě, odvádí z těla toxiny a toxiny.

Hruška příznivě působí na střevní mikroflóru, zlepšuje trávení a metabolismus.

Rostlinná vlákna stimulují uvolňování žluči, proto se používají při onemocněních jater. Draslík zabraňuje usazování solí v játrech a ledvinách.

U mužů použití hrušek pomůže v boji proti prostatitidě, bude mít příznivý vliv na potenci.

Hruška je užitečná pro ženy během těhotenství, protože chrání tělo před teratogenním účinkem léků. Normalizuje hormonální hladinu, čímž předchází riziku potratu. Pomáhá chránit tělo před předčasným stárnutím tím, že se podílí na regeneraci buněk. Posiluje vlasy, má pozitivní vliv na pokožku. Hruška je užitečná pro ženy s problémy se štítnou žlázou s nedostatkem jódu. A snižuje riziko novotvarů v pohlavních orgánech během menopauzy.

READ
Je možné posypat zelí sodou?

Poškodit hrušku

Hruška může způsobit zažívací potíže. Pokud budete jíst ovoce na lačný žaludek, je zajištěna závažnost a nepohodlí v žaludku.

Při konzumaci hrušek není možné pít vodu, což přispívá k fermentaci ovoce, což vede k rozpadu v těle. Opatrně se ovoce vyplatí užívat lidem trpícím chronickou zácpou, gastrointestinálními potížemi, vředy, gastritidou, kolitidou, protože hruška přispívá k podráždění žaludeční sliznice.

Plody kyselých odrůd jsou pro starší osoby zakázány, protože zhoršují poruchy nervového systému a jsou pro tělo obtížně stravitelné.

Jak si vybrat hrušku v zimě?

Hrušky jsou považovány za zimní, jejichž sklizeň dosahuje technické zralosti koncem září – začátkem listopadu. Obvykle se odstraňuje před nástupem stabilních mrazů. Zimní odrůdy hrušek jsou odolné vůči chladu a mají dlouhou trvanlivost. Plody zimních odrůd se sklízejí dříve, než plody stihnou spotřebitelskou zralost, poté se sklízejí 1-2 měsíce. Během této doby se plody naplní šťávou a dozrávají. Při dobrých skladovacích podmínkách může být skladovatelnost 6 měsíců.

Oblíbené zimní odrůdy: Nika, Gera, Saint-Germain, Ardanpon, May Day, Zest of the Crimea, Late Belarusian.

Při nákupu dodržujte základní pravidla:

Vůně. Hruška voní sladce, čím zralejší ovoce, tím jasnější a sytější vůně bude.

Hustota. Zimní odrůdy hrušek mají pevnou dužinu. Tvrdost slupky závisí pouze na odrůdě. Dužnina je heterogenní – některé plody jsou šťavnaté a vytéká z nich šťáva, jiné se obtížně krájí, jejich dužina je tak tvrdá a křupavá. Zrna se nacházejí také v dužině.

Barva. Hrušky mají různé barvy: průhlednou bílou, světle žlutou, tmavě žlutou, hnědou, červenooranžovou a všechny odstíny zelené.

Roskachestvo radí, jak vybrat hrušku. Hlavním kritériem výběru je jeho měkkost. Je nutné mírně zatlačit na krk u řapíku. Pokud se ovoce hodí, pak je již zralé a připravené k jídlu. Vyberte si ovoce, které je bez promáčklin, tmavých skvrn, fermentace, plísně nebo hniloby.

Pokud jste si koupili nezralou hrušku, vložte ji do papírového sáčku a nechte několik dní při pokojové teplotě. Nebo dejte vedle jiného zralejšího ovoce, uvolňuje etylen – katalyzátor zrání.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: