Jaké potraviny můžete jíst, pokud máte průjem?

Tento článek se zabývá tím, co můžete jíst, pokud máte průjem, a jakým potravinám byste se měli vyhnout. Je popsán seznam potravin, které vám mohou pomoci zotavit se a zmírnit příznaky průjmu.

Průjem je porucha trávicího systému charakterizovaná častou a řídkou stolicí. Může to být způsobeno různými důvody, včetně infekcí, otravy jídlem, stresem atd. Při průjmu je velmi důležité správně jíst, aby tělo dostalo potřebné živiny a rychleji se zotavilo.

Existují určité potraviny, které mohou díky svým vlastnostem pomoci při průjmu. Mohou snížit zánět, zlepšit trávení a obnovit rovnováhu tekutin v těle. V tomto článku se podíváme na 10 takových produktů, které vám pomohou rychleji se zotavit.

1. Banány. Banány jsou bohaté na draslík, který se v těle ztrácí při průjmu. Obsahují také pektin, který pomáhá zpevnit stolici a snížit frekvenci vyprazdňování.

2. Obr. Rýžová kaše je výborným produktem při průjmu. Tělo se snadno vstřebává a pomáhá zpevňovat stolici. Rýže také obsahuje vlákninu, která pomáhá normalizovat trávení.

3. Toasty. Toast z bílého chleba může pomoci při průjmu. Jsou snadno stravitelné a pomáhají obnovit energii.

4. Brambory. Brambory jsou bohaté na škrob, který může pomoci posílit vaši stolici. Obsahuje také elektrolyty, které se mohou při průjmu ztrácet.

5. Mrkev. Mrkev obsahuje vlákninu, která pomáhá normalizovat stolici. Je také bohatý na vitamíny a antioxidanty, které pomáhají posilovat imunitní systém.

6. Kuřecí prsa. Kuřecí prsa jsou snadno stravitelným zdrojem bílkovin, které pomáhají opravit poškozené tělesné tkáně. Je také bohatý na vitamín B6, který pomáhá normalizovat trávení.

7. Vývar. Kuřecí nebo hovězí vývar může pomoci obnovit rovnováhu tekutin v těle a zabránit dehydrataci.

8. jogurt. Jogurt obsahuje probiotika, která pomáhají obnovit normální mikroflóru v gastrointestinálním traktu. Obsahuje také vápník, který pomáhá posilovat kostní tkáň.

9. Čaj. Čaj, zejména černý a zelený, může pomoci snížit zánět a uklidnit žaludek. Pomáhá také posilovat imunitní systém.

10. Hrušky. Hrušky obsahují vlákninu a pektin, které pomáhají zpevňovat stolici. Jsou také bohaté na antioxidanty, které pomáhají bojovat proti zánětům.

Je důležité si uvědomit, že každé tělo je jiné, proto se doporučuje konzultovat se svým lékařem nebo dietologem, než provedete změny ve vaší stravě pro průjem.

Zařazení těchto potravin do jídelníčku vám pomůže rychleji se zotavit a vyrovnat se s průjmem. Kromě výživy je však velmi důležité pít hodně tekutin, aby nedošlo k dehydrataci. Doporučuje se také vyhýbat se potravinám, které mohou zhoršit příznaky, jako jsou kořeněná a tučná jídla, koření a alkohol.

Contents
  1. Co jíst při průjmu: 10 potravin, které urychlují rekonvalescenci
  2. Video na téma:
  3. Rýžová kaše
  4. Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím
  5. Příznaky průjmu a nutná lékařská pomoc
  6. Dieta a výběr potravin
  7. Zelenina a ovoce pro normalizaci trávení
  8. Pitný režim při průjmu
  9. Potraviny, kterým je třeba se vyhnout
READ
Kde mohu získat květinu smrti The Sims?

Co jíst při průjmu: 10 potravin, které urychlují rekonvalescenci

Průjem je onemocnění trávicího traktu doprovázené častou a řídkou stolicí. Může to být způsobeno různými důvody, včetně infekcí, otravy jídlem, stresu a dalších faktorů. Hlavním příznakem průjmu je ztráta tekutin a elektrolytů, proto je důležité jíst potraviny, které pomohou obnovit rovnováhu v těle.

Níže je 10 potravin, které se doporučuje jíst při průjmu:

  1. Obr. Rýže je lehce stravitelný a nízkotučný produkt, který pomůže posílit gastrointestinální trakt a snížit frekvenci řídké stolice. Doporučuje se konzumovat vařenou rýži bez přidání oleje nebo koření.
  2. Přípitek. Toast je další lehké jídlo bohaté na sacharidy, které pomůže obnovit energii a zlepšit funkci trávicího traktu. Doporučuje se volit tousty s nízkým obsahem tuku a nedrobivé.
  3. Banány. Banány jsou bohaté na draslík, který pomáhá obnovit rovnováhu elektrolytů v těle. Obsahují také vlákninu, která může pomoci posílit gastrointestinální trakt.
  4. Jablka Jablka obsahují rozpustnou vlákninu, která může pomoci zlepšit pohyby střev a posílit gastrointestinální trakt. Doporučuje se jíst jablka bez slupky a pecek.
  5. Mrkev. Mrkev je bohatá na vlákninu a živiny, které pomáhají obnovit gastrointestinální trakt. Doporučuje se jíst vařenou nebo pečenou mrkev.
  6. Brambory. Brambory obsahují škrob, který pomáhá zlepšit pohyb střev a snížit frekvenci řídké stolice. Doporučuje se jíst vařené nebo pečené brambory bez přidání oleje nebo koření.
  7. Tvarohový sýr. Tvaroh je bohatý na bílkoviny a vápník, které pomáhají obnovit energii a posilují gastrointestinální trakt. Doporučuje se zvolit nízkotučný tvaroh.
  8. Kuřecí maso. Kuřecí maso je bohaté na bílkoviny, které pomáhají obnovovat energii a posilují imunitní systém. Doporučuje se zvolit libové a vařené kuřecí maso.
  9. Рыба. Ryby jsou bohaté na bílkoviny a esenciální mastné kyseliny, které pomáhají obnovovat energii a posilují imunitní systém. Doporučuje se volit nízkotučné a vařené druhy ryb.
  10. Čaj. Čaj je vynikajícím zdrojem tekutiny, která pomáhá obnovit hladinu hydratace v těle. Doporučuje se pít nízkotučný čaj bez přidaného cukru nebo mléka.

Je důležité si uvědomit, že každé tělo je jiné a reakce na určité potraviny se mohou lišit. Pokud se příznaky průjmu nezlepšují nebo se zhoršují, doporučuje se poradit se s lékařem a poradit se s ním o správné léčbě.

Video na téma:

Rýžová kaše

Rýžová kaše je jednou z nejčastějších a nejúčinnějších potravin při průjmu. Má mírně obalující účinek na sliznici žaludku a střev a také pomáhá normalizovat trávení.

READ
Co má petúnie ráda při výsadbě?

K přípravě rýžové kaše se doporučuje používat speciální odrůdy rýže, jako je rýže arborio nebo pšeničná. Obsahují velké množství škrobu, který tvoří viskózní strukturu a usnadňuje fungování gastrointestinálního traktu.

Rýžovou kaši můžeme vařit s vodou nebo s nízkotučným kuřecím či hovězím vývarem. Chcete-li dát kaši bohatší chuť a blahodárné vlastnosti, můžete přidat trochu soli nebo cukru. Můžete také použít různé polevy, jako je máslo, smetana, jablečný protlak nebo bobule.

Rýžovou kaši se doporučuje konzumovat teplou, postupně a v malých porcích. Snížíte tak zátěž trávicího systému a zajistíte jeho efektivnější obnovu.

Je však třeba připomenout, že rýžová kaše není plnohodnotnou stravou a neměla by nahrazovat jiné potraviny. Při průjmu se doporučuje pouze dočasně ke zmírnění příznaků a zlepšení celkového stavu těla.

Podrážděný žaludek, jak se průjem často nazývá, může být způsoben různými příčinami: bakteriální nebo virovou infekcí, funkčními poruchami trávení, nutričními chybami. Průjem je obvykle neškodný a zvládnutelný sám o sobě, ale někdy je třeba vyhledat lékařskou pomoc. Ve všech případech však hraje klíčovou roli v procesu hojení výživa. Jak s ním obnovit normální trávení? Podívejte se na tipy MedAboutMe.

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Příznaky průjmu a nutná lékařská pomoc

Příznaky průjmu a nutná lékařská pomoc

Průjem je porušením trávicího procesu, který se vyznačuje neobvykle častými úkony defekace a vzácnější (nebo tekutější) než obvyklou stolicí. To jsou hlavní příznaky onemocnění, které jsou často doprovázeny dalšími jevy: nadýmání, nepříjemné pocity v žaludku a střevech, bolesti břicha. Poruchy trávení a řídká stolice jsou poměrně častým jevem, který ve většině případů nevyžaduje lékařský zásah. Jsou však situace, kdy je to nutné.

Vyhledejte lékařskou pomoc, pokud průjem přetrvává déle než 3-4 dny a také když je doprovázen následujícími příznaky:

  • teplota;
  • přítomnost krve ve stolici;
  • silná bolest v břiše.

Dieta a výběr potravin

Důležitým a někdy rozhodujícím prvkem při léčbě průjmu je dobrá výživa. Podporuje nejen sílu nemocného, ​​ale také napomáhá rychlejší regeneraci střevní sliznice. V první řadě byste neměli hladovět dlouhodobě. Pokud v tomto ohledu neexistují žádné zvláštní lékařské indikace, pak je nutné vrátit se k normální výživě nejpozději 4-6 hodin po nástupu onemocnění. Je třeba začít s malými porcemi a postupně je zvyšovat, jak se vám vrátí chuť k jídlu a zlepší se váš stav.

READ
Jak připravit směs pro telata?

Některé potraviny mají cenné vlastnosti pro léčbu průjmu.

  • Rýže vařená ve vodě

Klasický přípravek na podrážděný žaludek a střeva. Chcete-li obnovit normální trávení, musíte si vzít bílou rýži, protože je snadněji stravitelná. Dobře uvařená a konzumovaná s nálevem, který zadržuje hlen, rýže zpomaluje střevní motilitu a je vynikajícím zdrojem pomalých sacharidů, které poskytují energii v boji proti průjmu.

  • Libové ryby a bílé maso

Po dobu nemoci byste měli zapomenout na těžko stravitelné červené maso a dát přednost libovému kuřecímu, krůtímu, králičímu a také rybám, jako je štikozubec a treska. Je lepší vařit tyto produkty ve vařené nebo pečené formě bez použití oleje. Takový šetřící režim je nutný, minimálně ještě 3-5 dní po obnovení normálního fungování střeva.

Užitečné během průjmu jogurt na bázi bifidobakterií. Tato probiotika se podílejí na obnově střevní mikroflóry. Jogurty je lepší připravovat vlastními silami a při nákupu hotových nápojů vybírejte ty, které neobsahují mnoho cukru a různých přísad.

Zelenina a ovoce pro normalizaci trávení

Nezapomeňte do stravy pacienta zahrnout zeleninu a některé ovoce. Jsou bohaté na vitamíny a minerály a doplňují ztráty těchto živin způsobené průjmem. Nutno však podotknout, že v syrové podobě jsou těžko stravitelné a dráždí střeva. Nejlépe je po dobu nemoci užívat v malém množství ve formě polévek, pyré, kompotů, rosolů.

Nejcennější zeleninou při průjmu jsou mrkev a brambory. V páře nebo vařené, nejlépe ve formě pyré nebo pyré polévky, jemně obalují gastrointestinální trakt (GIT), absorbují přebytečnou tekutinu ve střevech, čímž bojují s příznaky průjmu. Zeleninové polévky na vodě s obilovinami pomáhají tělu rychleji se zbavit toxinů, odstranit je močí a doplnit zásoby minerálů ztracených v důsledku průjmu.

Ovoce s průjmem se nedoporučuje. Existují však výjimky. Pomozte vyrovnat se s nemocí:

Jejich schopnost absorbovat vodu ve střevě snižuje projevy průjmu. Tyto plody jsou navíc cenným zdrojem sacharidů, které dodávají tělu energii v období nemoci. Vybírejte zralé banány, protože jsou lépe stravitelné. Můžete je použít bez tepelné úpravy.

  • Jablka, hrušky a kdoule

Doporučuje se používat tyto plody ve formě želé, kompotů, pyré. Pektin obsažený v jablkách dokonale váže a odstraňuje toxiny. Hrušky a kdoule mají adstringentní vlastnosti a snižují příznaky průjmu.

READ
Je možné borůvky neomýt?

Pitný režim při průjmu

Pitný režim při průjmu

Důležitou složkou léčby zažívacích potíží je správný pitný režim. Ztráta tekutin, dehydratace organismu je jedním z nejnebezpečnějších důsledků průjmu. Vodní rovnováhu můžete obnovit pomocí jednoduché teplé vody bez plynu, která se musí často pít v malých porcích, stejně jako pomocí polévek a různých nápojů. Velmi užitečné jsou tedy již zmíněné kompoty z ovoce doporučované při průjmu, dále bylinné čaje, nálevy a odvary z některých léčivých rostlin.

Řebříček účinně bojuje s plynatostí a normalizuje stolici. Heřmánek má antiseptické a protikřečové vlastnosti. Podobné vlastnosti jsou vlastní mátě. Účinným prostředkem proti průjmu je odvar ze sušených borůvek. Kromě toho je rostlina bohatá na cenné vitamíny. Nejznámějším nápojem, který tělu pomáhá vyrovnat se s průjmem, je černý čaj. Třísloviny, které obsahuje, mají stahující a protizánětlivý účinek.

Potraviny, kterým je třeba se vyhnout

Výživa během průjmu by měla být zaměřena na snížení příznaků zažívacích potíží a obnovení normálního fungování gastrointestinálního traktu. Proto je nutné ze stravy vyloučit produkty, které podporují fermentaci, dráždí sliznici a stimulují střevní motilitu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: