Je možné jíst červené zelí v noci?

Červené zelí je nejbližším příbuzným běžného bílého zelí. Navenek se tato zelenina liší pouze barvou. Ale ve skutečnosti je červené zelí zdravější než bílé. A hubnutí se zelím je velmi účinné.

červené zelí na hubnutí

Jaký je tedy rozdíl mezi červeným zelím a obyčejným zelím? Obsahuje více vitamínu A. Obyčejné zelí obsahuje tohoto vitamínu desetkrát méně. Ale je to nezbytné pro zdraví očí, silnou imunitu. Pokud jde o kyselinu askorbovou, 200 g této zeleniny může poskytnout 85 % denní potřeby těla na vitamín C.

Červené zelí obsahuje také dvakrát více vlákniny než bílé zelí. A vláknina je pro hubnutí nezbytná. Vysoký obsah vlákniny v tomto zelí vám pomůže zasytit a nebudete chtít dlouho jíst. Kromě toho je tato látka důležitá pro prevenci rakoviny tlustého střeva, diabetes mellitus, srdečních a cévních onemocnění a vláknina také snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

Jasná barva listů této rostliny je způsobena vysokým obsahem antokyanů. Jde o rostlinnou pigmentovou látku, která je silným antioxidantem a pomáhá v boji proti rakovině a srdečním chorobám. Antokyan navíc normalizuje hladinu leukocytů v krvi, posiluje cévy a chrání před předčasným stárnutím.

READ
Jaký dárek dát na Nový rok?

Zelí dále obsahuje vitamíny K, E, PP, skupinu B, U, fosfor, hořčík, draslík, vápník, jód, měď, křemík, železo, mangan, aminokyseliny, fytoncidy, sacharidy, cukry, enzymy, bioflavonoidy.

Vitamin K je důležitý pro prevenci demence, Alzheimerovy choroby. Tento vitamín posiluje nervový systém. A vitamin U normalizuje kyselost žaludku, podporuje hojení vředů a také normalizuje krevní oběh a příznivě ovlivňuje metabolismus tuků (což je také důležité pro hubnutí).

Červené zelí normalizuje krevní tlak, zlepšuje činnost štítné žlázy, normalizuje činnost ledvin. Toto zelí je užitečné pro bronchitidu, tuberkulózu, beri-beri, virová onemocnění.

Tato zelenina obsahuje hodně rostlinných bílkovin, takže odstraňuje pocit hladu. Zelí přitom obsahuje pouze 20 kcal na 100 g. To vše dělá z červeného zelí nepostradatelnou zeleninu při hubnutí.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

dieta z červeného zelí

dieta z červeného zelí

Jak zhubnout na zelí? Možností, jak na této zelenině zhubnout, je spousta, zde jsou některé z nich.

Pětidenní dieta umožňuje jíst kuřecí prsa, ryby, zeleninu, ovoce a tvaroh. V dietním jídelníčku navíc nesmí chybět salát z červeného zelí. Je vhodné ho jíst dvakrát denně. K jeho přípravě je třeba nakrájet polovinu hlávky zelí, nakrájet papriku, dvě jablka a mrkev. Vše promícháme, osolíme a přelijeme citronovou šťávou a olivovým olejem, přidáme jakoukoli zeleninu. Salát můžete jíst jako svačinu, stejně jako k večeři nebo obědu.

Zde je ukázkový dietní jídelníček:

  • ráno: tvaroh s ovocem, zelený čaj;
  • svačina: zdravý salát;
  • oběd: zeleninová polévka, kuřecí maso a zelenina;
  • odpolední svačina: ovoce;
  • večeře: dušená ryba a salát, kefír.

Nabídka je vydatná a víceméně pestrá. Během této diety nemůžete jíst cukr, ostré koření, muffiny, alkohol. Množství soli by se mělo snížit.

Ale dlouhodobá možnost, která je určena na měsíc. Dieta umožňuje jíst zeleninu, ryby, mléčné výrobky, libové maso, ovoce, chléb, vejce, různé obiloviny, med, sušené ovoce. Salát z červeného zelí nesmí chybět k snídani a večeři. Zbytek času můžete vařit jakákoli jídla (samozřejmě by neměla být příliš tučná, ne příliš slaná).

Zde je příklad nabídky:

  • snídaně: zelný salát a ryba nebo vejce se salátem a chlebem, káva nebo čaj;
  • druhá snídaně: kefír nebo ovoce nebo tvaroh;
  • oběd: zeleninová polévka, maso nebo ryba se zeleninou, rýže, kompot bez cukru;
  • odpolední svačina: ovoce nebo džus se sušenkami;
  • večer: zelný salát a zeleninový guláš nebo kastrol, kefír.
READ
Jak poznáte, že máte vzteklinu nebo ne?

Salát z červeného zelí může obsahovat mrkev, papriku, rajčata, cibuli, bylinky, celer. To znamená, že můžete vařit různé verze tohoto jídla. Naplňte ji olejem a citronovou šťávou. Majonéza, kečup a jiné tučné omáčky jsou samozřejmě zakázány. Nedoporučuje se jíst pečivo a cukr ve velkém množství. Můžete pít zelený čaj, kompoty, ovocné nápoje, vodu, minerální vodu, džusy.

Recepty zelí pro zdraví a štíhlou linii

Recepty zelí pro zdraví a štíhlou linii

Červené zelí se jí čerstvé, dušené, smažené, vařené. Existuje spousta receptů na různé pokrmy z této zeleniny.

Salát se zelím a špenátem

Nakrájejte půl hlávky červeného a bílého zelí, přidejte svazek čerstvého špenátu. Vše zakápněte citronovou šťávou. Poté vmíchejte lžíci dijonské hořčice, římský kmín, olivový olej a salát oblékněte. Podáváme posypané libovolnými ořechy.

Salát se sýrem

Na suché pánvi opražte půl hrnku vlašských ořechů. Hlávku červeného zelí nakrájíme a podusíme s cukrem, balzamikovým octem a solí. Sundejte z ohně, přidejte ořechy, na kostičky nakrájený kozí sýr a salát ihned podávejte.

Dušené zelí s octem

Kilogram nakrájeného červeného zelí, rozdrceného rukama. Nakrájejte dvě cibule, nakrájejte 50 g zelené cibule. Osmahneme dva druhy cibule, přidáme zelí a trochu vody. Vařte, dokud není hotovo. Ke konci vaření přidejte sůl, cukr, vinný ocet (30 ml). Vařte dalších pět minut. Podávejte posypané bylinkami.

Z této zeleniny můžete dokonce připravit lahodné a krásné nápoje. Zde jsou recepty na smoothie.

Smoothie s borůvkami a banánem

Smíchejte hrnek mléka, půl hrnku červeného zelí, jeden banán a půl hrnku borůvek. Vše rozdrťte v mixéru. Podle chuti můžete přidat med nebo hnědý cukr.

Pijte s bazalkou a mátou

Zelené jablko, 300 g červeného zelí nakrájené. Přidejte hrst máty a čerstvou bazalku. Vše rozmixujte v mixéru, můžete přidat trochu vody.

Takové nápoje jsou velmi užitečné během diety.

Jak vidíte, recepty na pokrmy s touto zeleninou jsou rozmanité. Každý den si proto můžete vybrat nové a zajímavé. Hubnutí s červeným zelím je jednoduché a uspokojivé a tato dieta je také zdraví prospěšná.

Číst dál

Jak organizovat péči o seniora: možnosti doma a v penzionu

“Klid, jen klid!”: jak rychle překonat stres

Často se člověk ve stresu dopouští neuvážených činů, kterých později lituje. Jak se rychle uklidnit a nepodléhat emocím?

Stres a nemoc

Hypertenze, cukrovka, astma, migrény, ekzémy, chronická nespavost jsou jen malou částí možných důsledků dlouhodobého vystavení stresu

READ
Kdy je nejlepší čas na ryby v zimě?

Vliv stresu na psychiku a zdraví: způsoby, jak s ním bojovat

Dopad stresu na psychiku a celkové zdraví člověka je neuvěřitelně obrovský, ale můžete a měli byste s ním bojovat, hledat způsoby, jak negativní emoce uvolnit.

Zbavte se stresu: 8 relaxačních koníčků

Jednoduché způsoby, jak se zbavit únavy a stresu

Jak se zbavit stresu pomocí jednoduchých, ale účinných způsobů? Máte moc pomoci si obnovit svůj emocionální stav.

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Správná strava hraje důležitou roli v tom, že člověk nepociťuje nepohodlí kvůli hladu nebo přejídání. Jednoduchý produkt, jako je kysané zelí, vám pomůže rychle se zasytit a snížit chuť k jídlu. Normalizuje střevní mikroflóru a podporuje správné trávení. Pro větší užitek je důležité vědět, kdy a v jakém množství je lepší svačinu jíst, zda se dá jíst na noc a s čím ji kombinovat.

Je možné jíst kysané zelí v noci?

Je možné jíst kysané zelí v noci a jak to udělat správně

Při tvorbě jídelníčku a výdeji jídel je důležité brát ohled na vyváženost živin, kalorický obsah potravin, stravitelnost a jejich vzájemnou kombinaci. Kysané zelí má nízký obsah kalorií (v průměru 27 kcal na 100 g), neobsahuje prakticky žádný tuk (0,1 g), ale rychle zasytí. Tělo vynakládá mnoho energie na své trávení. Pokud neexistují žádné kontraindikace, jídlo je dovoleno jíst kdykoli bez omezení.

Důležité! Poslední jídlo je lepší zorganizovat 1,5–2 hodiny před spaním. Pozdější večeře nebo svačina je nežádoucí, protože vyvolá neklidný spánek a další poruchy ve fungování fyziologických systémů těla.

Výhody kysaného zelí v noci

Svačina snědená v noci zažene váš hlad bez rizika přibírání na váze. Zelí obsahuje hodně vlákniny a organických kyselin. Dietní vláknina vlivem žaludeční šťávy nabobtná, zaplní prostor a dlouhodobě zažene hlad. Odborníci na výživu doporučují jíst kysané zelí před jakýmkoli vysoce kalorickým jídlem.

READ
Jak poznat kvalitní brambory?

Další vlastnosti vlákniny:

  • využívány prospěšnými střevními bakteriemi pro životní funkce;
  • aktivuje metabolismus;
  • stimuluje střevní motilitu, čímž zajišťuje pravidelné vyprazdňování;
  • má adsorpční vlastnosti, čistí odpad a toxiny;
  • snižuje zatížení trávicích orgánů;
  • obnovuje funkce jater.

Kysané zelí obsahuje také vitamíny:

Je možné jíst kysané zelí v noci a jak to udělat správně

  • A – antioxidant, zpomaluje proces stárnutí, zvyšuje ochranu sliznic, je důležitý pro zdraví zubů a kostí;
  • skupina B – příznivě působí na nervový systém, snižují strach, úzkost a psychické napětí, zlepšují kvalitu spánku, podporují činnost nadledvin, podílejí se na metabolismu bílkovin, tuků a sacharidů;
  • C – reguluje oxidačně-redukční procesy, stimuluje tvorbu kolagenu a steroidních hormonů, chrání před infekcemi, posiluje imunitní systém, urychluje regeneraci tkání, aktivuje sekreci žluči;
  • E – podporuje normální činnost pohlavních žláz, tonizuje a vyživuje pokožku, snižuje hladinu glukózy v krvi, což je důležité zejména pro osoby trpící obezitou a cukrovkou;
  • N – normalizuje činnost žaludku a střev, snižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi, zabraňuje lámavosti vlasů a nehtů a je důležitý pro zdraví šlach;
  • PP – posiluje cévy, zvyšuje propustnost jejich stěn, neutralizuje otoky, normalizuje mikrocirkulaci a metabolismus.

Zinek a selen jako součást produktu podporují normální činnost orgánů reprodukčního systému a jsou zodpovědné za sexuální zdraví. Fosfor zajišťuje mineralizaci zubů a hustotu kostí.

Hořčík a draslík regulují krevní tlak, což je důležité zejména pro lidi trpící hypertenzí, zlepšují nervosvalový přenos a zabraňují rozvoji srdečních a cévních onemocnění.

Kysané zelí je dalším zdrojem železa. Při jeho nedostatku se oslabuje imunitní systém, vzniká chudokrevnost, je narušena činnost trávicího systému.

Zelenina má antibakteriální, protizánětlivé, diuretické, choleretické vlastnosti. Zelí se doporučuje lidem, kteří se zabývají těžkou fyzickou, duševní nebo emocionální námahou, protože zvyšuje vytrvalost a schopnost pracovat, rychle obnovuje tělo a posiluje nervový systém.

Omezení a možné poškození

Je možné jíst kysané zelí v noci a jak to udělat správně

Přes všechny výhody není tento produkt vhodný pro každého. Při častém a nadměrném užívání hrozí kolika, zvýšená tvorba plynu, nadýmání, pocit těžkého žaludku. Negativní příznaky primárně pociťují osoby, u kterých byl diagnostikován peptický vřed žaludku nebo dvanáctníku, gastritida nebo kolitida.

Nadměrná konzumace přípravku před spaním může způsobit otoky těla. Ke kvašení zelí se používá sůl, která zadržuje vodu v těle, což vede ke snížení hustoty kostí, zvýšení krevního tlaku a kardiovaskulárním onemocněním.

Důležité! Absolutní kontraindikací je alergie na přípravek.

Omezit jeho množství ve stravě by měli lidé s onemocněním trávicího traktu, nízkým krevním tlakem, těžkou urolitiázou, závažným selháním ledvin nebo jater.

READ
Jak stříhat Arabis po odkvětu?

Základní pravidla pro použití

Jako takový neexistuje žádný standard pro konzumaci zelí. Zde se zaměřují na osobní pocity, každodenní stravu a přítomnost kontraindikací. V průměru při vyvážené stravě stačí dospělým 200–400 g zelí denně, dětem 2x méně.

Pro větší výhody doporučují odborníci na výživu jíst produkt čerstvý, bez cizího koření a s minimálním množstvím rostlinného oleje. To je způsobeno skutečností, že jakékoli tepelné ošetření snižuje příznivé vlastnosti pokrmu a sůl a koření zvyšují chuť k jídlu, čímž se zvyšuje pravděpodobnost, že se na pasu a bocích objeví další centimetry.

Zelí je součástí jakéhokoli jídla nebo se používá jako svačina. Přidává se do boršče a dalších polévek, podává se k masu, rybám, drůbeži a přílohám.

Pro odkaz. Užitečné vlastnosti pokrmu přímo závisí na kvalitě zeleniny. K nakládání ideálně použijte bílé zelí z vlastní sklizně nebo vypěstované v bezpečných podmínkách bez použití pesticidů.

Abyste se po obdobích přejídání dostali do formy a zbavili se nepříjemných pocitů v trávicím traktu, strávte půst na kysaném zelí. Během dne jezte pouze svačiny a pijte dostatek tekutin (zelený čaj, neperlivé minerální vody, neslazené bylinkové nálevy).

Bez újmy na zdraví, vykládka trvá 1-2 dny. Zbaví se 0,5–1 kila navíc za den. Ke ztrátě hmotnosti dochází především kvůli odstranění přebytečné tekutiny z těla, odstranění odpadu a toxinů.

Závěr

Před spaním je dovoleno sníst trochu kysaného zelí. Vláknina rychle a na dlouhou dobu zasytí a snižuje chuť k jídlu. Konzumace nízkokalorických svačin po celý den zvyšuje výdrž a výkon a zajišťuje dobré zdraví. Díky vitamínům, mikro- a makroprvkům se miska používá jako preventivní opatření pro různé nemoci.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: