Je možné jíst hodně karamelů?

Iris je cukrářský výrobek nebo sladkost, která neustále překvapuje: je měkká a jemná, polotvrdá. Tuto pochoutku ale miluje každý.

Sladkosti podobné karamelu, nazývané karamel, se objevily ve Francii v 1902. století. V roce XNUMX se je pokusil připravit cukrář Josue de Mornas v Petrohradě podle francouzského receptu. Rozhodl se, že musí vymyslet jméno, které si Rusové zapamatují. Ale název pamlsku by měl odrážet jeho jemnou texturu. Francouzský cukrář spojil sladkosti s jemnou květinou – kosatcem. Tak se udržel název – karamelka.

Na obalech dovážených sladkostí se často můžete setkat s nápisem „karamel“ nebo „fudge“ (karamel – karamel bez přidání mléka; fudge – karamel s mlékem). V podstatě se jedná o stejné karamelky, ale chutnají trochu jinak než naše sladkosti.

Struktura

Směs melasy, rostlinného tuku a másla, cukru a kondenzovaného mléka tvoří karamel. Někteří výrobci k výrobě karamelů používají i další přísady – dochucovadla, sójový protein, sezamová semínka, ořechy.

Všechny složky se smíchají, zahřejí na 130 stupňů a vaří. Výsledná hmota se postupně ochlazuje a stává se hustou a viskózní. Poté se pomocí speciálního zařízení sladkost nakrájí a zabalí.

Po zabalení se produkty znovu ochladí. Poté je odeslán do sušících komor, kde dochází ke krystalizaci při teplotě asi 38 stupňů. To pomáhá dosáhnout požadované konzistence cukroví. Konzistence duhovky může být měkká, polotuhá nebo viskózní. Dnes vyrábí karamely s náplní, glazurou nebo s různými přísadami.

Hlavní složky karamelu se téměř nemění, ale forma této sladkosti může být různá. Toffees se tedy vyrábí v cihlovém, čtvercovém a volném tvaru.

V závislosti na způsobu výroby lze duhovku odlévat nebo tisknout. Pokud nemáte rádi polotvrdý karamel a preferujete karamel, který se rozpouští v ústech, zvolte replikovaný karamel.

Kalorická hodnota

Kalorický obsah karamelu závisí na složení produktu. Průměrná energetická hodnota karamelu (krémového) je 318 kcal na 100 g.

  • Bílkoviny – 5,10 g.
  • Tuk – 9,27 g.
  • Sacharidy – 57,2 g.

Vzhledem k tomu, že karamely obsahují hodně tuku a sacharidů, neměli byste se přehánět se sladkostmi. V opačném případě může dojít k poruchám ve fungování žaludku a objeví se nadváha.

READ
Která část mrkve je nejzdravější?

Výhody a ublížení

Toffee je jednou z nejoblíbenějších pochoutek všech věkových kategorií a generací. Dospělí i děti mají na duhovku částečný vztah. Tento cukrářský výrobek má největší rozmanitost chutí a náplní. Kosatec kromě své chuti pomáhá zmírnit stres a okamžitě vám zvedne náladu.

Mezi výhody patří následující:

  • po psychickém a fyzickém stresu pomáhá tělu rychle obnovit sílu;
  • Vzhledem k tomu, že stimuluje mozkovou aktivitu, konzumace duhovky pomáhá vyrovnat se s úzkostí;

Kosatec má škodlivé účinky:

  • prázdné sacharidy, z nichž je hodně karamelů, se přeměňují na tuky, takže můžete rychle získat nadváhu;
  • pokud máte zdravotní problémy (pankreatitida, cholecystitida, cukrovka, vysoký cholesterol), doporučuje se přestat jíst karamelky;
  • kvůli možnému obsahu chemických přísad může konzumace sladkostí způsobit alergie;
  • vysoký obsah cukru podporuje rychlé vylučování vápníku, hořčíku, draslíku;
  • nedoporučuje se při intoleranci bílkovin.

Při střídmé konzumaci však karamely přinášejí pouze výhody. Je důležité vybírat produkty od důvěryhodného výrobce. Nekvalitní sladkosti mohou negativně ovlivnit organismus.

Společnost Rakhat dbá na složení sladkostí. Naše karamely jsou jemnou, aromatickou sladkostí s texturou, která se rozpouští v ústech. Načerpejte novou energii nebo si v tichosti vychutnejte svou oblíbenou chuť. Vyberte si – klasický krémový, s přídavkem kakaového prášku nebo jasně ovocnou chuť.

Toffee bonbony jsou mezi lidmi jedny z nejoblíbenějších. „Kis-kis“, „Golden Key“, „Tuzik“ – tyto značky zná každý z nás od dětství, kdy jsme tak rádi dostávali tyto jemné sladkosti jako malý dárek nebo povzbuzení.

Toffové cukroví

A karamel v podobě, v jaké jsme na něj od dětství zvyklí, je nejen chutný, ale i pro tělo prospěšný. Toffee obsahuje mléčné bílkoviny, cukry a někdy i ořechy. Nebýt moderní tendence nahrazovat mnoho přírodních ingrediencí dochucovadly a dochucovacími přísadami, pak by se karamelové bonbony stále daly bezpečně jíst s čajem bez újmy na zdraví.

Ale v pořádku, o výhodách a škodách duhovky.

Jaké je použití

Samotné složení duhovky zahrnuje několik složek, které jsou pro lidský organismus nesmírně potřebné a prospěšné.

1. Jednoduché cukry jsou hlavním zdrojem energie v těle.

Právě na jednoduché cukry se ve střevech a krvi rozkládají cukry složitější – škrob, glykogen a vzácnější. A z jednoduchých cukrů přímo získáváme energii a sílu pro pohyb a činnost mozku. Stejné cukry, díky kterým jsou karamelové sladkosti sladké, jsou maximálně jednoduché a okamžitě nám dodávají sílu.

READ
Jak uchovat hřiby na zimu?

Výhoda kosatce mimochodem spočívá v tom, že zlepšuje naši náladu tím, že stimuluje produkci hormonů radosti.

2. Máslo nebo rostlinný olej.

Jedná se o bohatý zdroj tuků v kosatce, které naše tělo fyziologicky potřebuje k nejrůznějším účelům – k získávání energie, ke stavbě buněčných membrán a k řadě reakcí v těle.

3. Kondenzované mléko, které je bohatým zdrojem bílkovin a tuků.

Mléčné bílkoviny jsou velmi snadno stravitelné a bohaté na aminokyseliny a tuky jsou stejně jako jednoduché cukry vydatným zdrojem energie. Je jasné, že jeden karamelový bonbon mnoho těchto látek neobsahuje, ale už samotná jejich přítomnost ve složení je lepší než jen jeden.

4. Sójový protein.

Mimochodem, do karamelových bonbónů se přidává téměř od doby, kdy se tyto bonbony teprve začaly vyrábět. Pravda, zpočátku se do karamelové kompozice přidával jen trochu, jen aby se ušetřilo. Dnes některé sladkosti neobsahují mléčné bílkoviny vůbec a vůně a chuť kondenzovaného mléka je sladkostem předávána pomocí syntetických přísad.

Sojový protein je ale velmi dobrý. Zejména pro vegetariány. Jeho výhodou je, že je také bohatý na aminokyseliny a také se celkem snadno vstřebává. Jeho hlavní nevýhodou oproti mléku je nedostatek té „skvělé“ chuti kondenzovaného mléka.

5. Melasa.

To je něco mezi jednoduchým cukrem a komplexním škrobem, produktem neúplného zpracování druhého. Stejně jako jednoduché cukry je i melasa bohatým zdrojem energie. Používá se spíše do karamelů, aby jim dodal vhodnou pružnou konzistenci.

6. Různé přírodní doplňky.

V karamelu jich může být hodně – čokoláda a vanilka, ořechy a semínka, kandované ovoce a likérová náplň. Všichni mají pozitivní i negativní vlastnosti. Téměř určitě prospěšné jsou například ořechy, ale o vlastnostech alkoholové náplně lze polemizovat. Na to je třeba pamatovat při výběru toho či onoho cukroví.

Ale karamel, i bez přísad, má kromě svých výhod také své vlastní poškození, které mimochodem spočívá ve stejných složkách složení.

Škodlivost karamelů

Stejné cukry, které se nacházejí například v kosatce a které jsou určeny k tomu, aby našemu tělu dodávaly energii, mohou vést k hromadění tuku a poruchám metabolismu. Není žádným tajemstvím, že průměrný obyvatel města získává více energie z jídla, než utratí za pohyb. A každé snědené karamelové bonbóny navíc jsou kalorie, které spořivé tělo určitě uloží do rezervy v popelnicích. A tyto koše budou viset na bocích a na hýždích.

READ
Jak se protěž šíří?

Každý karamelový bonbón by proto měl doprovázet běh nebo cvičení na hrazdě: můžete si cukroví vychutnat a vaše tělo bude veselejší a silnější.

Totéž platí pro tuky, které jsou přítomny v kondenzovaném mléce a másle, ať už krémovém nebo rostlinném. Bez ohledu na to, jak jsou pro nás potřebné, nejčastěji jich dostáváme nadbytek, což vede ke stejným nenáviděným usazeninám, což znamená, že poškození karamelových bonbónů je značné.

Ale sójový protein v karamelu je v tomto ohledu mnohem výhodnější. Nepřidává tuk na duhovce a na postavu to bude mít jen malý vliv. Ale aby se cukroví se sójovou náplní stalo cukrovím, je nutné ho nacpat dochucovadly a aromatickými přísadami. A ty budou mnohonásobně škodlivější a nebezpečnější než jakýkoli tuk.

Je jasné, že i potravinářská aditiva mohou být neutrální. Drtivá většina z nich ale tělu tak či onak škodí a jejich přítomnost v duhovce ho v žádném případě neudělá zdravějším. Existují další nuance. Stejné cukry v přebytku mohou vést k narušení slinivky břišní a rozvoji cukrovky. A pokud máte tuto nemoc, karamelové sladkosti jsou rozhodně kontraindikovány. A vaše zuby trpí jen sladkými bonbóny, protože si je nebudete moci vyčistit po každém karamelu a mikroskopické kousky cukru, které vám zůstanou v ústech, rychle poškodí zubní sklovinu.

Toffee je zdravé cukroví. Ale jen do té doby, dokud se konzumuje v rozumném množství a kombinuje se zdravým životním stylem. V tomto případě se tělo bez problémů vyrovná se všemi jejich nedostatky a my si odneseme příjemné sladké cukroví a dobrou náladu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: