Je možné jíst palačinky při hubnutí?

Palačinky o správné výživě: jak správně vařit a jíst (+ nejjednodušší recepty z běžných produktů as bílkovinami)

Zdá se, že palačinky a zdravá výživa jsou neslučitelné pojmy. Ve skutečnosti to tak vůbec není. Není důležitý pokrm samotný, ale jeho ingredience, množství a doba konzumace. Pokud jsou palačinky připraveny správně, můžete je jíst každý den, a to i během Pancake Week.

Je možné mít palačinky na zdravé stravě?

Průměrný obsah kalorií v palačinkách s mlékem je 232 kcal na 100 g. Obsahují asi 6 g bílkovin, 12,3 g tuku a 26 g sacharidů. Sacharidy jsou důvodem, proč se palačinky při hubnutí a správné výživě nedoporučují. To ale podléhá každodenní spotřebě, což je extrémně vzácné.

Palačinky se obecně nejedí denně k snídani, obědu a večeři. Do jídelníčku je tedy můžete zařadit, i když držíte dietu, ale měli byste dodržovat pár zásad:

  1. Ráno jsou palačinky. Jako vysoce kalorický pokrm bohatý na sacharidy a tuky se palačinky nejlépe konzumují během snídaně nebo oběda. Tímto způsobem bude mít tělo čas spálit kalorie, které jí.
  2. Vynechejte olej nebo ho přidejte jen trochu. To je nutné, aby se množství tuku co nejvíce minimalizovalo. Přebytečný tuk z pánve odstraníte papírovým ubrouskem a pro vaření bez oleje můžete použít nepřilnavou pánev. To pomůže snížit obsah kalorií v palačinkách.
  3. Při přípravě těsta použijte vlákninu. Zajistí dobrou saturaci a zároveň sníží obsah kalorií díky tomu, že přidáte méně mouky. Jako vláknina mohou působit sypké otruby a celozrnná mouka. Ten si můžete připravit sami jednoduchým mletím ovesných vloček a sušené pohanky pomocí mlýnku na kávu.
  4. Vyhněte se obvyklým vysokokalorickým omáčkám. Místo mastné zakysané smetany, kondenzovaného mléka a másla používejte dietní omáčky a džemy. Jako náplň se hodí ořechové máslo a palačinky můžete polít i nízkokalorickým sirupem.

K palačinkám ve zdravé výživě se hodí i vlastnoručně připravované omáčky (šlehané v mixéru):

  • bobule s kefírem a banánem;
  • kefír s tvarohem a sušeným ovocem;
  • bobule s medem;
  • pečená jablka se sušeným ovocem;
  • kefír s tvarohem a bylinkami.

Spokojenější náplň vytvoří kompletní palačinkové jídlo:

  • zeleninový guláš;
  • houby se zelenými fazolkami;
  • kuřecí nebo krůtí řízek;
  • nízkotučný měkký tvaroh nebo sýr;
  • nízkotučný sýr s lehce osoleným lososem a bylinkami.
READ
Jak zateplit altán?

Stejně důležité je respektovat velikost porce. Pro mnohé jsou 2-3 malé palačinky málo. Pokud je ale srolujete a vložíte do talíře, který obvykle používáte k obědu, bude plný. Proto i 2-3 palačinky jsou již celá porce, zvláště s náplní nebo omáčkou. Vše, co se sní navrchu, pravděpodobně zůstane.

A poslední radou pro ty, kteří si chtějí na palačinkách pochutnat i při dietě, by byla samozřejmě fyzická aktivita. Maslenitsa není jen celý týden palačinek, ale také zábavy: bruslení a sáňkování, lidové slavnosti a jen procházky. To vše pomůže utratit energii získanou ze sacharidů v palačinkách.

Recept na proteinové palačinky

U palačinek na zdravé výživě jde především o jejich složení a způsob přípravy. Kromě tradičních receptů můžete použít i ty dietní. Jsou stejně jednoduché a nevyžadují mnoho času ani konkrétních ingrediencí. Proteinové palačinky jsou mezi těmito recepty na prvním místě. Budou nejen dietnější než ty běžné, ale stanou se pro tělo i dalším zdrojem bílkovin.

Ingredience na palačinky s proteinem místo mouky:

    – 4 Art. l;
  1. Mléko – 150 ml;
  2. slepičí vejce – 2 ks;
  3. rostlinný olej – pro mazání pánve.

Jak vyrobit proteinové palačinky bez mouky:

  1. Nalijte protein do hluboké misky a rozklepněte vejce.
  2. Směs důkladně prošlehejte metličkou, vidličkou nebo mixérem.
  3. Do směsi tenkým pramínkem nalijte ohřáté mléko.
  4. Míchejte, dokud hrudky nezmizí.
  5. Dobře rozehřejte pánev a namažte rostlinným olejem.
  6. Naběračkou nalijte malou část těsta na rozpálenou pánev.
  7. Na středním plameni smažte palačinky z obou stran.

Doporučujeme několik dalších zajímavých receptů s proteinem:

K hnětení těsta můžete použít i šejkr. Velmi dobře směs promíchá a směs vyjde bez jediné hrudky. Těsto pak můžete nalít přímo z krku šejkru do pánve. Obecně je pro přípravu vhodný jakýkoli syrovátkový protein. Prášek můžete zakoupit v různých příchutích: banánová zmrzlina, belgická čokoláda, karamel, cappuccino atd.

Hotové směsi na palačinky

Alternativou k proteinovým receptům jsou palačinky z palačinkové směsi. Dnes je používá mnoho vyznavačů fitness a zdravé výživy. Tyto palačinky mohou být zdravou snídaní nebo svačinou po tréninku.

    . Kompletní směs s obsahem bílkovin 11,5 g a kalorickým obsahem 126 kcal na porci 30 g. Množství cukru ve složení je pouze 0,74 g, směs lze tedy zařadit do kategorie „Sugar Free“. Kromě palačinek a lívanců můžete ze směsi udělat vafle.
READ
Co můžete dělat s pojízdným traktorem?

Vafle protein (mléčná čokoláda, 480 g)

Waffles Protein je kompletní vaflová směs s vysokým obsahem bílkovin a minimem cukru a kalorií. Produkt se doporučuje při dodržování diety pro.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: