Kdy je nejlepší jít do bazénu?

Kdy je nejlepší plavat: ráno nebo večer? To je otázka, což dělá starosti nejednomu plaveckému nadšenci. V tomto článku se budeme zabývat otázkou výběru času k návštěvě povodí a dát pár užitečných tipů.

Ráno plavání

Ranní plavání má několik výhod. Pokud se rozhodnete navštívit bazén od rána, vaše tělo bude více uvolněný a připraven na fyzickou aktivitu. Až na na, ranní plavání vám pomůže dobít energii veselí a energii na celý den. Ke zlepšení pomáhá i ranní plavání spát a celkový fyzický stav.

Večer plavání

Mnoho plavců dává přednost návštěvě bazénu večer. Večerní plavání pomáhá zmírnit únavu po práci dne a relaxovat. Nižší teplota vzduchu a nedostatek sluneční aktivity činí večer oblíbeným časem pro návštěvu bazénu. Ale, existuje několik důležitých momenty, které stojí za zvážení.

Nebezpečí noční plavby

Koupání v bazénu v noci se nedoporučuje. Za prvé, ve tmě můžete náhodně narazit na nebezpečné objektů, jako je námořní hloubka nebo úskalí. Za druhé, může být teplota vody večer trochu níže, což může vést k podchlazení. Až na na, hrozí v noci křeče v důsledku náhlých teplotních změn vzduchu a voda.

Kdy nekoupat v bazénu

Kromě výběru času návštěvy povodí, náklady účet pro další faktorycož může negativně ovlivnit váš zdraví a bezpečnost. Než půjdeš plavat, Požadované ujisti seže nemáte následující проблем:

  • Poškozený, macerované kůže, nezhojené rány.
  • Infekční kůže nemoc, vyrážky, Kontakt dermatitida, ekzém, psoriáza.
  • Zvýšená citlivost na chlór a jeho spojení.
  • Parazitární onemocnění (bolesti hlavy) vši).

Nejlepší čas dne na koupání

Pokud se přesto rozhodnete studovat plavání, pak na to bude nejlepší čas ráno nebo večer. Dopolední hodiny od 8 až 10 hodin a večer s 17 až 19 hodin jsou pro koupání nejpříznivější. V této době teplota vzduchu není příliš vysoká vysokýa slunce už není tak aktivní, který zabraňuje přehřívání tělo a možnost vystavení slunečnímu záření. Také to stojí za připomenutí Ože je lepší proplavat Hodiny 1-1,5 po jídle.

Užitečné tipy

  • Před plaváním se určitě poraďte s lékařemNa ujisti seže nemáte žádné kontraindikace ke koupání.
  • Nezapomeňte nosit ochranné pomůcky brýle a čepici na plaváníaby se předešlo případným problémům s vizí a chránit své vlasy.
  • Udržujte čistý povodí a přítomnost speciálních čisticích systémů vodavyhnout se možnému infekce a nemocí.
  • Ujistěte se, že vysušte тело a vlasy po plaváníabyste se vyhnuli nachlazení.
READ
Jak ošetřit rostliny bórem?

Výkon

Načasování vaší návštěvy bazénu závisí na vás preference a osobní vlastnosti. Ranní plavání vám pomůže dobít energii energie a veselí po celou dobu den, a večerní koupání vám umožní relaxovat po pracovním dni. Ale, se nedoporučuje plavat v noci z důvodu možného podchlazení tělo a riziko záchvatů. Je také důležité zvážit váš stav Zdraví a dodržovat bezpečnostní doporučení. Správná volba času a dodržování základních pravidel pomůže vaší návštěvě bazénu komfortní a užitečné.

Jak dlouho musíte plavat, aby to bylo prospěšné?

Jak víte, plavání je jedním z nejprospěšnějších druhů fyzické aktivity. Pomáhá posilovat svaly, zlepšuje kardiovaskulární zdraví, zvyšuje vytrvalost a spaluje extra kalorie. Kolik času ale musíte strávit v bazénu, abyste z této aktivity měli co největší užitek?

Podle odborníků závisí optimální cvičební režim na vašich cílech. Pokud si chcete udržet tonus a tvar, pak stačí plavání po dobu 40 minut alespoň třikrát týdně. To pomůže udržet svaly v tonusu, zlepší celkovou kondici a sníží riziko rozvoje kardiovaskulárních onemocnění.

Pokud je vaším cílem zhubnout přebytečná kila, pak se doporučuje prodloužit dobu cvičení na 60 minut. Musíte plavat alespoň čtyřikrát týdně. Tento režim pomůže aktivovat metabolismus, urychlit proces spalování tuků a dosáhnout požadovaného výsledku.

Je však třeba pamatovat na to, že každé tělo je jedinečné, proto je nutné intenzitu a délku tréninku upravovat v závislosti na vlastních pocitech a možnostech.

Kdy je nejlepší vyrazit na procházku?

Chůze je nejen příjemná zábava, ale i zdravá aktivita. Chůze pomáhá posilovat kardiovaskulární systém, zlepšuje funkci plic a metabolismus. Lékaři doporučují jít na procházku bez ohledu na počasí. Samozřejmě v horkém počasí je lepší volit ranní nebo večerní hodiny, aby nedošlo k přehřátí organismu. Těm, kteří mají problémy s nadváhou, se doporučují procházky nalačno, aby se aktivovaly procesy spalování tuků. Pokud se rozhodnete jít po jídle na procházku, měli byste počkat asi dvě hodiny, aby se jídlo stihlo strávit. Nezapomeňte na správnou obuv a oblečení, abyste se vyhnuli zranění a nemoci. Vyberte si proto pohodlnou obuv a oblečení a jděte na procházku, abyste si udrželi své zdraví.

Jak správně podávat injekce Ceraxonu

Injekce léku Ceraxon se provádějí správně, pokud se podává intravenózně pomocí pomalé injekce. Doba injekce by měla být 3-5 minut v závislosti na předepsané dávce. Možná je i možnost kapací infuze, kdy se lék podává pomocí kapátka rychlostí 40-60 kapek za minutu. Intravenózní cesta podání je výhodnější než intramuskulární cesta. Pokud se používá intramuskulární podání, je třeba se vyvarovat opakovaných injekcí léku do stejného místa. To pomůže vyhnout se možným komplikacím a negativním důsledkům. Pro dosažení maximálního efektu léčby je důležité dodržovat pravidla a doporučení pro podávání injekcí Ceraxonu.

READ
Jak se nazývá divoká ředkev?

Kdy je nejlepší se osprchovat?

Osprchovat se hodinu až dvě před spaním je podle výzkumu optimální doba. Tento přístup pomáhá regulovat cirkadiánní rytmy těla, které se nazývají lidské vnitřní hodiny. Tyto rytmy ovlivňují vzorce spánku a bdění. Sprchování v tuto dobu pomáhá uvolnit a zklidnit tělo, což vám pomůže lépe usnout a mít kvalitní spánek.

Sprchování před spaním navíc pomáhá vyčistit pokožku a zbavit se nečistot, které se během dne hromadí. Také voda a teplo ze sprchy pomáhají zlepšit krevní oběh, uvolnit svaly a zmírnit únavu.

Je však třeba vzít v úvahu individuální vlastnosti těla a preference každého člověka. Pro některé lidi může být sprchování před spaním povzbuzující, proto pro ně může být vhodnější sprchování ráno nebo odpoledne.

Celkově je načasování sprchování osobní rozhodnutí každého jednotlivce, ale pro největší přínos a pohodlí se doporučuje vzít v úvahu cirkadiánní rytmy a preference těla.

Večerní koupání má však i své výhody. Večerní kurzy plavání vám pomohou uvolnit se a zbavit stresu po pracovním dni. Večerní cvičení navíc pomáhá zlepšit kvalitu spánku a pomáhá rychleji usnout.

Je důležité si uvědomit, že po tréninku musíte dát tělu čas na restart, takže před nočním plaváním byste měli dbát na správnou výživu a odpočinek.

Někteří lidé dávají přednost jít do bazénu ráno i večer, aby získali dvojnásobné výhody svého cvičení. Je však důležité se nepřetrénovat a dát tělu čas na zotavení.

Nakonec otázka, kdy je nejlepší čas plavat v bazénu, závisí na individuálních preferencích a možnostech každého člověka. Hlavní věc je, že trénink přináší radost a pozitivní emoce a také přispívá ke zlepšení fyzické kondice a celkové pohodě.

O mně:
Osobní údaje: Sergej Sidorenko, 45 let, se narodil v Moskvě.
Zájmy a koníčky: chov drůbeže, inkubace, testování, seřizování, kompletace a opravy inkubátorů. Také mám rád rekreaci v přírodě, cestování, focení a natáčení videa, rád dělám něco vlastníma rukama (zbývá koupit další nástroje a už si můžete vyrobit raketu :)).
Kontakty: Moskevská oblast – Moskevská oblast. Kliknutím na odkaz mi můžete poslat textovou zprávu

2023 © Všechna práva vyhrazena © Kopírování pouze s písemným souhlasem autora

Plavání je považováno za jednu z nejbezpečnějších sportovních aktivit. Plavecký trénink nevyžaduje speciální fyzickou přípravu a navíc je zábavný a odbourává stres.

Návštěva bazénu je cenově dostupná, příjemná a užitečná zábava. Ale mohou všichni jít do bazénu? Komu to přinese skutečné výhody a pro koho je to kontraindikováno?

Kdy je nejlepší se zúčastnit a jaké jsou výhody školení?

Lékaři říkají, že ráno je nejlepší čas na návštěvu bazénu. V časných ranních hodinách jsou výhody nepopiratelné:

  • ranní fyzická aktivita dodává tělu silný nárůst energie, v důsledku čehož bude den aktivnější a síla zůstane až do večera;
  • ráno má člověk více sil na kvalitní trénink, večer mu únava nahromaděná během dne brání v plném cvičení;
  • ranní plavání pomůže tělu rychleji se probudit a rozveselit, zatímco přechod z ospalého stavu do bdělého stavu bude plynulejší;
  • ranní cvičení pomáhá zlepšit krevní oběh, tonizuje svaly a prohlubuje dýchání.
READ
Co je to nábytkové umyvadlo?

Ne každý má ale možnost jít ráno do bazénu. Většina lidí se učí večer po práci. Toto období má také své výhody a je vhodné zejména pro lidi, kteří mají v práci stres a nabitý program:

  • voda pomáhá tělu zotavit se a zbytek večera bude produktivnější;
  • večerní koupání osvěžuje, uvolňuje a zmírňuje nahromaděnou únavu;
  • cvičení v bazénu poskytuje psychologický komfort, přepíná člověka z pracovních problémů na jiné pozitivní myšlenky;
  • Večerní plavecký trénink má pozitivní vliv na noční spánek.

O výhodách plavání hovoří také video níže:

Kontraindikace

Je třeba mít na paměti, že některé nemoci se ve vodě zhoršují nebo mohou způsobit infekci jiným lidem. Proto Neignorujte lehké onemocnění nebo rozvíjející se nachlazení, a hrdinně jít na trénink.

A v následujících případech je návštěva bazénu přísně kontraindikována:

foto 39912-2

  • zhoubné novotvary (zdravotní stav je již vážný a další zatížení dále oslabí tělo);
  • vážné zranění nebo abnormální vývoj muskuloskeletálního systému;
  • onemocnění genitourinárního systému (hypotermie ve vodě může vést k exacerbaci a složitému zánětlivému procesu);
  • vrozená srdeční vada (v tomto případě bude plavecká zátěž pro nemocné srdce příliš vysoká);
  • chronická onemocnění dýchacích cest – zápal plic, sinusitida, bronchitida, astma (v tomto případě je nebezpečná jak hypotermie, tak vdechování chlorované vodní páry);
  • epilepsie a další závažná neurologická onemocnění, u kterých je vysoké riziko křečových syndromů (můžete ztratit schopnost plout a topit se).

Pomozte! Dočasný zákaz návštěvy bazénu se vztahuje na infekční, virová a kožní onemocnění; střevní poruchy; zvýšená tělesná teplota; po prodělaných operacích. Když dojde k zotavení, můžete se po konzultaci s lékařem vrátit k tréninku.

Za jakých nemocí a podmínek je cvičení povoleno a zakázáno?

Jsou ale i diagnózy, u kterých je celkem přijatelné kombinovat nemoc s tréninkem v bazénu.

Plavání může být terapeutické a zlepšit vaše celkové zdraví.

osteochondrózy

Pro onemocnění, jako je osteochondróza, plavání je důležitou součástí léčebného procesu. Pokud zvolíte správné cvičení, zmírní příznaky onemocnění.

Při diagnóze osteochondrózy bederní a hrudní páteře se doporučuje plavat prsa a udržovat tělo ve vodorovné poloze. Pokud máte problémy s krční páteří, je lepší plavat na zádech, uvolníte tím napětí a zabráníte vzniku nových křečí. Doporučuje se střídavé styly. V případě silných bolestí by měla být výuka plavání zrušena.

svrab

foto 39912-3

Jak psoriáza není nakažlivé onemocnění, se nepřenáší na ostatní, pak lidem s podobnou diagnózou není návštěva bazénu zakázána.

Ale chemikálie používané k dezinfekci vody mají škodlivý účinek na kůži postiženou psoriatickými plaky.

Když je nemoc v akutním stadiu, tak Je lepší vzdát se plavání, dokud nenastane remise.

Pokud máte možnost vybrat si bazén, pak by pro lidi s psoriázou bylo dobrou volbou sportovní zařízení, kde je voda dezinfikována bezpečným ultrafialovým zářením. Ideálně sirovodík nebo bazén s mořskou vodou.

READ
Jak správně tvarovat bambus?

Chronická onemocnění

Plavání má pozitivní vliv na osoby s chronickými formami onemocnění trávicího ústrojí (cholecystitida, kolitida, gastritida, enteritida, žaludeční a dvanáctníkové vředy).

Mechanismus tohoto účinku spočívá v tom, že při plavání se zvyšuje celkový tonus těla, zlepšuje se metabolismus a aktivují se motorické funkce trávicích orgánů.

Systematický výcvik ve zdravotním plavání indikován také při ledvinových kamenech, pouze pokud se nezhoršuje horečkou a silnou bolestí.

Otevřené rány

foto 39912-4

Bez ohledu na to, jak je voda v moderních bazénech ošetřena, stále existuje riziko nákazy infekcí, pokud jsou na těle otevřené rány.

Do řezu se mohou dostat choroboplodné zárodky a žádné množství chlóru nezaručí, že tam nezůstanou.

V důsledku toho se stav rány může znatelně zhoršit. Takže dokud se to nezatáhne, bude se muset zrušit plavecký výcvik.

Kromě toho muže s otevřenými ranami v bazénu poškodí vaše zdraví, může se také stát zdrojem šíření bakterií. Krvácející rány totiž aktivně uvolňují mikroby. Plavání lze obnovit pouze tehdy, když se na ráně vytvoří krusta.

Zvláštnosti! V případě drobných škrábanců nejsou aktivity v bazénu zakázány. Chlór má v tomto případě dokonce terapeutický a profylaktický účinek.

Oční léze

Názor, že jakýkoli sport je kontraindikován pro oční choroby, je mylný. Plavání obráceně pomáhá trénovat oční svaly, zlepšení krevního oběhu a zraku obecně.

Bazén můžete navštívit, pokud máte krátkozrakost, dalekozrakost, strabismus nebo astigmatismus, ale je lepší se zdržet skákání do vody.

Plavecký výcvik by měla být zrušena u následujících diagnóz:

  • nedávná nebo otevřená poranění oka;
  • lagoftalmus (to je onemocnění, kdy člověk nemůže úplně zavřít oční víčka);
  • afakie (poškození čočky);
  • keratitida;
  • konjunktivitida;
  • blefaritida;
  • narušení slzných cest, neustálé slzení;
  • optická atrofie.

Účinek na srdce a krevní cévy

foto 39912-5

Plavání je jednou z nejlepších možností tréninku při onemocněních srdce a cév. Systematická cvičení přispívají k:

  • zvýšení funkční kapacity srdce;
  • snížení míry opotřebení srdečního svalu;
  • zvýšení celkové odolnosti.

Znatelně se zlepšuje i stav krevních cév – stávají se pružnějšími, lépe se stahují, cévní stěny se zpevňují a v důsledku toho se normalizuje metabolismus. Tím se výrazně snižuje riziko tvorby cholesterolových plaků.

Alergie na chlór

K čištění vody v bazénu se používá roztok chlóru, který může vyvolat alergickou reakci. Objevuje se okamžitě i nějakou dobu po kontaktu s alergenem.

Alergie se projevuje zarudnutím, pálením, suchostí kůže; Můžete pociťovat suchý kašel nebo bolest v krku, slzení očí nebo ostrou bolest v očích.

Pokud se objeví výše popsané příznaky, měli byste se poradit s lékařem, odmítnout návštěvu bazénu a najít sportovní zařízení, které používá jiné metody čištění vody.

Těhotenství

Bazén během těhotenství je užitečný a bezpečný způsob k udržení fyzické aktivity.

Hlavní výhody plaveckých kurzů pro těhotné ženy:

  • zlepšuje se krevní oběh, což má za následek snížení rizika hemoroidů, křečových žil a otoků;
  • psycho-emocionální stav je normalizován;
  • při pravidelném tréninku zůstávají svaly tónované;
  • aktivuje se střevní peristaltika, která zmírňuje zácpu;
  • imunita je posílena;
  • dýchací systém je trénovaný.
READ
Jak tlustý je pórobeton pro garáž?

Důležité! Při návštěvě bazénu by se žena měla rozhodně poradit se svým těhotenským lékařem.

Více informací čtěte zde.

Jaká je frekvence a frekvence tréninků?

foto 39912-6

Frekvence návštěvy bazénu je dána úrovní fyzické zdatnosti, přítomností kontraindikací a sledovaným cílem (léčba, prevence, hubnutí).

Pro dospělého k udržení normální fyzické kondice, Stačí 2-3 tréninky týdně. Plavat byste měli začít 1-2x týdně po dobu ne déle než 40 minut. Po skončení adaptačního období se doba lekce postupně prodlužuje na 1-1,5 hodiny.

Každodenní cvičení může způsobit únavu, zvláště pokud máte zdravotní problémy.

Cvičení v plavání jsou velmi účinná v boji s nadváhou, ale trénink je třeba organizovat moudře.

Výhody plavání pro hubnutí:

  1. Vydá se více kalorií než při silovém tréninku a běhu.
  2. Zlepšuje se elasticita tkání, což přispívá k intenzivnímu boji těla s tukovými usazeninami.
  3. Můžete provádět komplexní cvičení ve vodě, aniž byste cítili námaha.
  4. Zapojují se všechny svalové skupiny, v důsledku čehož dochází úměrně k úbytku hmotnosti (zatímco v posilovnách musí být každá svalová skupina procvičována samostatně).
  5. Cvičení ve vodě pomáhá urychlit metabolické procesy, což vede ke snížení objemu.

Doporučuje se provádět školení s instruktorem, který pomůže vytvořit individuální program (například kombinace plavání a gymnastiky). Bazén bude mít pozitivní vliv na hubnutí, pokud budete cvičit 3-4x týdně (délka tréninku je minimálně hodinu).

Pozor! Jedinou škodou při pravidelné návštěvě bazénu za účelem hubnutí je chlorovaná voda a její negativní účinky na organismus. Pro zajištění maximální bezpečnosti nezanedbávejte gumové čepice a plavecké brýle a po cvičení je potřeba se důkladně osprchovat.

Pravidla trekkingu

Při návštěvě bazénu je povinné dodržovat pravidla a bezpečnostní opatření. Hlavní je osprchovat se před ponořením do vody a po jejím opuštění.

Pro dospělé:

  1. Bazén nemůžete navštívit pod vlivem drog nebo alkoholu.
  2. Ženy si musí před lekcí umýt make-up.
  3. Je třeba odstranit šperky (řetízky, náramky).
  4. Plavat musíte opatrně, aniž byste rušili ostatní návštěvníky.
  5. Nemůžete plavat přes bazén nebo viset na rozdělovačích drah.

Pro děti:

  1. Přísně poslouchejte trenéra, neskákejte z tribuny nebo věže bez jeho svolení.
  2. Neběhejte ani nehlučte v prostoru bazénu, neopouštějte jeho území bez upozornění instruktora.
  3. Pokud pocítíte sebemenší nepohodlí nebo zimnici, upozorněte na to trenéra a vylezte z vody.

Závěr

Jak vidíte, plavání je jasná kombinace podnikání a zábavy. Negativních aspektů návštěvy bazénu není mnoho. Cvičit mohou děti, dospělí, senioři, těhotné ženy a dokonce i lidé s chronickým onemocněním. Zde můžete nejen zhubnout, udržet si dobrou fyzickou kondici, ale také se zotavit z nemoci.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: