Kolik bílkovin je v husím mase?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 161 kCal 1684 kCal 9.6% 6% 1046 g
Proteiny 22.8 g 76 g 30% 18.6% 333 g
Tuky 7.1 g 56 g 12.7% 7.9% 789 g
Voda 68.3 g 2273 g 3% 1.9% 3328 g
Ash 1.1 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 12 μg 900 μg 1.3% 0.8% 7500 g
Retinol 0.012 mg ~
Vitamín B1, thiamin 0.129 mg 1.5 mg 8.6% 5.3% 1163 g
Vitamín B2, riboflavin 0.377 mg 1.8 mg 20.9% 13% 477 g
Vitamin B5, pantotenik 1.973 mg 5 mg 39.5% 24.5% 253 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.64 mg 2 mg 32% 19.9% 313 g
Vitamín B9, folát 31 μg 400 μg 7.8% 4.8% 1290 g
Vitamín B12, kobalamin 0.49 μg 3 μg 16.3% 10.1% 612 g
Vitamín C, askorbová 7.2 mg 90 mg 8% 5% 1250 g
Vitamín PP, NE 4.278 mg 20 mg 21.4% 13.3% 468 g
Macronutrienty
Draslík, K 420 mg 2500 mg 16.8% 10.4% 595 g
Vápník, Ca 13 mg 1000 mg 1.3% 0.8% 7692 g
Hořčík, Mg 24 mg 400 mg 6% 3.7% 1667 g
Sodík, Na 87 mg 1300 mg 6.7% 4.2% 1494 g
Síra, S 227.5 mg 1000 mg 22.8% 14.2% 440 g
Fosfor, P 312 mg 800 mg 39% 24.2% 256 g
Stopové prvky
Železo, Fe 2.57 mg 18 mg 14.3% 8.9% 700 g
Mangan, Mn 0.024 mg 2 mg 1.2% 0.7% 8333 g
Měď, Cu 306 μg 1000 μg 30.6% 19% 327 g
Selen, Se 16.8 μg 55 μg 30.5% 18.9% 327 g
Zinek, Zn 2.34 mg 12 mg 19.5% 12.1% 513 g
Základní aminokyseliny
Arginin * 1.452 g ~
Valine 1.19 g ~
Histidin * 0.601 g ~
Isoleucin 1.168 g ~
Leucin 1.922 g ~
Lysin 1.947 g ~
Metionin 0.615 g ~
Treonin 0.972 g ~
Tryptofan 0.317 g ~
Fenylalanin 0.954 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny
Alanin 1.441 g ~
Kyselina asparagová 2.228 g ~
Glycin 1.274 g ~
Kyselina glutamová 3.56 g ~
Prolin 1.117 g ~
serin 0.979 g ~
Tyrosin 0.866 g ~
Cystein 0.349 g ~
Sterols
cholesterol 84 mg maximálně 300 mg
Nasycené mastné kyseliny 2.79 g max. 18.7 г
12:0 Lauric 0.03 g ~
14:0 Myrista 0.03 g ~
16:0 Palmitic 1.47 g ~
18:0 Stearic 0.92 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 1.85 g min. 16.8 г 11% 6.8%
16:1 palmitolejová (ud) 0.27 g ~
18:1 oleic (ud) 1.58 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 0.9 g od 11.2 do 20.6 8% 5%
18:2 Linolevaya (ud) 0.8 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.1 g ~
Omega-3 mastné kyseliny 0.1 g od 0.9 do 3.7 11.1% 6.9%
Omega-6 mastné kyseliny 0.8 g od 4.7 do 16.8 17% 10.6%
READ
Jaký čarodějnický květ?

Energetická hodnota Domácí husa, pouze maso je 161 kcal.

  • jednotka (výtěžek z 1 lb husy připravené k vaření) = 185 гр (297.9 кКал)
  • 0,5 husy = 766 g (1233.3 kcal)

Hlavní zdroj: USDA – Ministerstvo zemědělství USA. Přečtěte si více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Domácí husa, pouze maso bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín B2 – 20,9 %, vitamín B5 – 39,5 %, vitamín B6 – 32 %, vitamín B12 – 16,3 %, vitamín PP – 21,4 %, draslík – 16,8, 39 %, fosfor – 14,3 %, železo – 30,6 %, měď – 30,5 %, selen – 19,5 %, zinek – XNUMX %

  • Vitamin B2 účastní se redoxních reakcí, zvyšuje vnímavost barvy vizuálním analyzátorem a adaptaci na tmu. Nedostatečný příjem vitaminu B2 je doprovázen narušením stavu kůže, sliznic, zhoršeným světlem a viděním za šera.
  • Vitamin B5 podílí se na metabolismu bílkovin, tuků, sacharidů, metabolismu cholesterolu, syntéze řady hormonů, hemoglobinu, podporuje vstřebávání aminokyselin a cukrů ve střevě, podporuje funkci kůry nadledvin. Nedostatek kyseliny pantotenové může vést k poškození kůže a sliznic.
  • Vitamin B6 podílí se na udržování imunitní odpovědi, procesech inhibice a excitace v centrálním nervovém systému, na přeměně aminokyselin, metabolismu tryptofanu, lipidů a nukleových kyselin, přispívá k normální tvorbě červených krvinek, udržuje normální hladina homocysteinu v krvi. Nedostatečný příjem vitaminu B6 je doprovázen snížením chuti k jídlu, porušením stavu kůže, rozvojem homocysteinémie, anémie.
  • Vitamin B12 hraje důležitou roli v metabolismu a přeměnách aminokyselin. Folát a vitamín B12 jsou vzájemně propojené vitamíny podílející se na krvetvorbě. Nedostatek vitaminu B12 vede k rozvoji částečného nebo sekundárního nedostatku folátu, stejně jako anémii, leukopenii a trombocytopenii.
  • Vitamin PP podílí se na redoxních reakcích energetického metabolismu. Nedostatečný příjem vitamínů je doprovázen porušením normálního stavu kůže, gastrointestinálního traktu a nervového systému.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Fosfor podílí se na mnoha fyziologických procesech včetně energetického metabolismu, reguluje acidobazickou rovnováhu, je součástí fosfolipidů, nukleotidů a nukleových kyselin, je nezbytný pro mineralizaci kostí a zubů. Nedostatek vede k anorexii, anémii, křivici.
  • Železo je součástí bílkovin různých funkcí, včetně enzymů. Podílí se na transportu elektronů, kyslíku, zajišťuje vznik redoxních reakcí a aktivaci peroxidace. Nedostatečná konzumace vede k hypochromní anémii, deficitu myoglobinu atonii kosterního svalstva, zvýšené únavě, myokardiopatii, atrofické gastritidě.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • selen – nezbytný prvek antioxidačního obranného systému lidského organismu, působí imunomodulačně, podílí se na regulaci působení hormonů štítné žlázy. Nedostatek vede ke Kashin-Bekově chorobě (osteoartróza s mnohočetnými deformitami kloubů, páteře a končetin), Keshanově chorobě (endemická myokardiopatie) a dědičné trombastenii.
  • Zinek je součástí více než 300 enzymů, podílí se na syntéze a rozkladu sacharidů, bílkovin, tuků, nukleových kyselin a na regulaci exprese řady genů. Nedostatečný příjem vede k anémii, sekundární imunodeficienci, cirhóze jater, sexuální dysfunkci a malformacím plodu. Nedávné studie odhalily schopnost vysokých dávek zinku narušit vstřebávání mědi a tím přispět k rozvoji anémie.
READ
Které trubky se nebojí ultrafialového záření?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

fotografie

Husí drůbeží maso (husí maso) je tmavé maso, stejně jako maso pernaté zvěře, kachen a holubů. K jídlu se používá jak domestikovaná drůbež, tak maso divoké husy.

Husí maso je tmavě červené barvy, tučné a kalorické, ale přesto je pro člověka zdravé. Procento husího tuku u drůbeže je velmi vysoké, ale neobsahuje prakticky žádný cholesterol.

Informace: Husy jsou velké vodní ptactvo z kachní rodiny, chované na drůbežích farmách nebo v domácnostech. Živí se trávou, kořeny, semeny a rostlinnými klíčky. Lidé je domestikovali před více než 200 lety.

Struktura

Složení husího masa je následující:

  • Nasycené a nenasycené mastné kyseliny;
  • Aminokyseliny;
  • Voda;
  • Cholín;
  • Popel;
  • Mikroprvky – selen, železo, zinek, mangan, měď;
  • Minerály – Sodík, Draslík, Hořčík, Vápník, Fosfor;
  • Vitamíny PP, A, skupina B (B1, B6, B2, B3, B9, B12), vitamín C.

Výhody

Husa není dietní, stejně jako bílé maso, kuřecí nebo kachní prsa. Husí maso je mnohem tučnější a pro tělo hůře stravitelné, ale pro zdravého člověka je užitečné:

  1. Asi 50 % hmotnosti vykrmené dospělé husy tvoří tuk, a to vysoce nenasycené mastné kyseliny, většinou linolová;
  2. Husí maso obsahuje velké množství aminokyselin, které stimulují růst tryptofanu, kyseliny glutamové, lysinu, argininu;
  3. Vedlejší produkty z husy se vstřebávají tělem snadněji než maso, odborníci na výživu je často doporučují k léčebné výživě. Při chudokrevnosti jsou tyto části husího těla zvláště užitečné, protože jsou bohaté na látky stimulující krvetvorbu;
  4. Protože husí maso stimuluje tvorbu žluči, měli by ho konzumovat lidé trpící cholelitiázou;
  5. V případě otravy olovem je nutné do jídelníčku zařadit husí maso, které má blahodárnou vlastnost odvádět z těla toxiny.

To je zajímavé: V dávných dobách lidové léčitelství považovalo husí maso na podporu trávení a jako celkové tonikum. Tehdejší lékaři věřili, že husí maso je dobré pro slabé, bledé a staré lidi a také pro lidi vystavené stresu.

Husí maso je pro svůj vysoký obsah kalorií a tuku kontraindikováno u některých onemocnění a jeho konzumaci je třeba konzultovat s lékařem. Jedná se o onemocnění trávicího a oběhového systému, onemocnění ledvin, jater a slinivky břišní, cukrovku, obezitu.

READ
Musím odříznout listy hroznů?

Jak připravit a podávat

Maso mladých hus se většinou vaří, protože starý pták je příliš tvrdý.

Celá husa je nejčastěji plněná zeleninou, bobulemi, ovocem, obilovinami a pečená s kořením v troubě. Vařená nebo dušená husa se přidává do salátů, konzerv, polévek, připravuje se z ní hlavní jídla a vývar.

Aby bylo maso po uvaření měkké a šťavnaté, můžete:

  • dusíme dlouhou dobu v kastrolu a pravidelně podléváme tukem;
  • Před vařením nastrouhejte se solí, pepřem a kořením a poté nechte přes noc v lednici;
  • marinovat v octě, jablečné šťávě, víně nebo jiné marinádě;
  • rošt s kyselým ovocem (rybíz, maliny);
  • Před pečením propícháme stehýnka a hrudí v místě styku s korpusem, aby se tuk rovnoměrněji vytáhl.

Jak si vybrat

Při nákupu husy nezapomeňte na dvě jednoduchá pravidla:

    Velikost. Vyberte si velkou husu, protože má méně kostí a vyšší podíl svaloviny.

Jak vybrat mladou husu?

  • Nohy mladé husy budou pokryty prachovým peřím a žluté barvy, na rozdíl od červených bosých nohou staré husy.
  • Kůže mladé husy by měla být bez peří a strupů, suchá, neporušená a rovnoměrně zbarvená. Maso by mělo být elastické, červené barvy, bez cizího zápachu.
  • Tuk mladého ptáka je průhledný nebo bělavý, žlutá barva označuje starého ptáka.

Opatrování

Husí maso lze skladovat v hlavní přihrádce chladničky nejdéle 3 dny. Po této době ztratí chuť, šťavnatost a většinu prospěšných vlastností.

Varování! Pokud je čerstvé husí maso zmrazené, doba skladování bez ztráty kvality se prodlouží na 2 měsíce.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: