Mohou těhotné ženy jíst hodně ořechů?

Piniové oříšky, lískové oříšky, vlašské ořechy, mandle. Ořechy jsou cenným zdrojem mikroživin, tolik potřebných pro každou těhotnou ženu, ale zároveň jsou kalorické a alergenní. Ořechy jsou na prvním místě seznamu potravin, které nejčastěji způsobují alergické reakce, což se stává jedním z důvodů, proč je nastávající matky odmítají jíst. Pojďme zjistit, zda mohou těhotné ženy jíst ořechy, v jakém množství a kterým odrůdám je nejlepší dát přednost.

Mohou těhotné ženy jíst ořechy?

ořechy během těhotenství

Odborníci se shodují, že malé množství ořechů by mělo být přítomno ve stravě nastávající matky. To je způsobeno tím, že obsahují mnoho užitečných látek a zůstávají v produktu po dlouhou dobu. Každý druh ořechů obsahuje vlastní unikátní „soubor“ mikroživin, ale všechny jsou zdrojem minerálů, polynenasycených mastných kyselin, argininu, kyseliny alfa-linolové, vlákniny a téměř celé řady vitamínů.

Jednou z hlavních prospěšných vlastností ořechů je jejich vysoký obsah Omega-3 polynenasycených mastných kyselin. Jsou velmi důležité pro správný vývoj sítnice a mozku plodu. V těhotenství v 1. trimestru by proto ořechy rozhodně měly zařadit do jídelníčku nastávající maminky. Pokud je nedostatek Omega-3 PUFA, je pravděpodobné, že se u dítěte objeví neurologická onemocnění.

ořechy během těhotenství

Například vlašské ořechy v těhotenství mohou více než pokrýt potřebu nastávající maminky a jejího dítěte po Omega-3 PUFA, protože 100 gramů produktu obsahuje téměř 6násobek denní dávky této látky. Okamžitě se ale ukáže, proč odborníci na výživu omezují konzumaci ořechů v těhotenství. Jak řekl alchymista a renesanční lékař Paracelsus: „Všechno je lék a jed a pouze dávka činí jed lékem a lék jedem. Při předávkování se Omega-3 kyseliny mohou stát zdraví nebezpečnými. Řídí krev, v důsledku čehož při poraněních, byť nepříliš závažných, může u ženy dojít ke krvácení. Kromě toho je hypotenze vedlejším účinkem nadměrné konzumace potravin bohatých na Omega-3.

Stojí za to mít na paměti, že ořechy mají extrémně vysoký obsah kalorií. Jejich konzumací zvyšují nastávající maminky riziko nadměrného přibírání na váze. Gynekologové mohou některým ženám zakázat zařazení takového vysoce kalorického produktu do svého jídelníčku. Obsah kalorií v ořechech je vyšší než v mase. Přesný počet kalorií závisí na druhu ořechů, ale průměrně 100 gramů obsahuje asi 500 kcal.

READ
Jak se starat o cibulky hyacintu?

Také stojí za to vědět, že ořechy jsou obtížně stravitelný produkt. Je to dáno jejich vysokým obsahem hrubé vlákniny. Při přejídání může žena pociťovat tíhu v žaludku, nevolnost a dokonce i zvracení a průjem. Závěr je tento: musíte jíst ořechy, ale v kontrolovaném množství. Odborníci WHO doporučují, aby těhotné ženy nekonzumovaly více než 30 gramů ořechů denně.

Jaké druhy ořechů jsou pro těhotné ženy nejlepší?

Mezi všemi druhy ořechů, a je jich více než 150, by si nastávající maminky měly vybrat jen pár z nich, zatímco některé oblíbené odrůdy je lepší v těhotenství nekonzumovat.

Doporučujeme zjistit, zda můžete v těhotenství pít čekanku.

Přečtěte si: proč těhotné ženy často kýchají a je tento příznak nebezpečný?

Vlašské ořechy

Poté, co jsme se dozvěděli, jak jsou vlašské ořechy užitečné pro těhotné ženy, bude jasné, proč by tento konkrétní druh měly upřednostňovat nastávající matky. Vlašské ořechy obsahují více vitamínu C než mnohé druhy citrusových plodů, což pomáhá posilovat imunitní systém a zvyšuje odolnost organismu vůči infekcím. Tento produkt obsahuje mnoho Omega-3 PUFA a mangan, stejně jako vitamín B1, E, jód, železo, zinek a selen. Vlašské ořechy lze v těhotenství doporučit ženám s nízkým hemoglobinem. Ale neměli byste jíst více než 3-4 ořechy denně.

Rada: jedením vlašských ořechů v těhotenství ve 3. trimestru přispějete k dobré laktaci do budoucna. Vlašské ořechy aktivují tvorbu mléka a zvyšují jeho obsah tuku.

Kromě toho, jsou vlašské ořechy dobré pro těhotné ženy, stojí za to mluvit o jejich možném poškození. Tím, že žena sní více než 5 ořechů denně, může u svého dítěte vyvolat rozvoj alergické reakce a také se setkat s problémy s trávením.

Piniové ořechy

Piniové oříšky jsou během těhotenství prospěšné díky zahrnutí 12 aminokyselin do svého složení, z nichž esenciální jsou lysin, methionin, valin, arginin, histidin, isoleucin a tryptofan. Bílkoviny jsou pro tělo nezbytné pro stavbu nových tkání a v těhotenství se jejich potřeba výrazně zvyšuje. Zejména ve 2. trimestru v tomto období potřebujete téměř o 50 % více bílkovin. Kromě toho piniové oříšky obsahují vitamín A, vitamíny skupiny B, měď, hořčík, železo, bór, vápník a fosfor.

READ
Jak pochopit, že thuja je nemocná?

borovice

Piniové oříšky jsou však prospěšné i škodlivé. Během těhotenství je ženy se sklonem k alergii budou muset odmítnout, i když její projevy byly pozorovány v dětství. Faktem je, že piniové oříšky a arašídy jsou považovány za nejvíce alergenní ořechy. Abychom pochopili rozsah možného poškození, stojí za to vědět, že při konzumaci arašídů se u lidí náchylných k alergiím může vyvinout Quinckeho edém a anafylaktický šok. S ohledem na zvláštnosti imunitního systému v těhotenství a zvýšené riziko vzniku alergických reakcí je pro nastávající maminky lepší tyto druhy ořechů nekonzumovat. Pokud jsou přítomny ve stravě, jejich množství by mělo být omezeno na 1 polévkovou lžíci denně.

Doporučujeme přečíst, zda můžete cukrovat pro těhotné ženy.

Zjistěte, zda můžete užívat Duspatalin na střevní křeče během těhotenství.

Přečtěte si: jaké jsou výhody borůvek v těhotenství?

Lískové ořechy

V těhotenství se lískové ořechy stávají oblíbenou pochoutkou mnoha nastávajících maminek. Ořechy nasládlé chuti jsou velmi zdravé. Skládají se ze 70 % PUFA a obsahují také bílkoviny, sacharidy, vitamíny a minerály. Obsahují hodně draslíku, fosforu, železa, fluoru, zinku a mědi, vitamíny A, E, C, PP a skupinu B.

lískové ořechy pro těhotné ženy

Konzumace lískových oříšků má příznivý vliv na fungování celého ženského těla, zlepšuje činnost mozku a srdečního svalu a zlepšuje imunitu. Krev se díky látkám v ořeších pročistí, zvýší se v ní hladina hemoglobinu, sníží se cholesterol. Kromě toho se zvyšuje elasticita krevních cév. Konzumace lískových oříšků snižuje pravděpodobnost vzniku křečových žil, což je v těhotenství velmi důležité. Lískové ořechy také pomáhají odstraňovat odpad a toxiny z těla. Výrobek je však velmi kalorický, 100 gramů jader obsahuje až 700 kcal. To stojí za zvážení; pokud máte pod kontrolou své přibírání na váze, nemusíte se pouštět do lískových oříšků.

mandle

mandle

Mandle v těhotenství pomohou udržet krásu vaší pokožky, vlasů a nehtů, protože obsahují vitamín E, vitamíny skupiny B, vápník, železo a fosfor. Mandle se doporučují ženám s nízkým hemoglobinem. Kromě toho mají mandle uklidňující účinek na nervový systém, zlepšují metabolismus, působí analgeticky a antikonvulzivně. Mandle pomohou ženám trpícím křečemi v nohách a poslouží i nastávajícím maminkám, které mají problémy se spánkem. Denní norma je 15-20 jadérek.

READ
Co můžete zalít houbovým vývarem?

Kontraindikace použití ořechů

Některé kategorie žen budou muset tento produkt z nabídky vyloučit, protože může způsobit více škody než užitku. Ořechy jsou kontraindikovány:

  • obézní ženy;
  • ženy, které příliš rychle přibývají na váze;
  • alergici;
  • ženy s problémy s trávením.

Nejlepší je konzumovat ořechy, bez ohledu na jejich odrůdu, mezi snídaní a obědem. Není vhodné jíst ořechy k snídani, stejně jako k večeři (po 16-00 hodině), aby se nekomplikovala práce gastrointestinálního traktu. Nejlepší je kombinovat ořechy se zeleninou, ovocem a sušeným ovocem. Pro lepší trávení produktu byste měli ořechy žvýkat pomalu a důkladně. Pečené ořechy jsou chutnější, ale jíst nepražená jádra bude zdravější. Nezapomeňte používat smysl pro proporce, v tomto případě vám ořechy v těhotenství prospějí a budou mít příznivý vliv na vývoj vašeho miminka.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: