Proč jsou ředkvičky nebezpečné?

Ředkev – zeleniny, který se často používá při vaření pro přidání pikantní chuti do salátů. Ale, kromě chuti kvality, ředkvičky a blahodárné vlastnosti pro naše tělo. V tomto článku prodiskutujemejaké má blahodárné vlastnosti? ředkevJaké jsou kontraindikace pro použití? zelenina a jak ji správně konzumovat.

Užitečné vlastnosti ředkviček

Léčba funkčních poruch nervového systému a migrén

Ředkvičky obsahují bohaté aroma agent, Sabine, který je považován za přírodní antidepresivum. Sabinen má uklidňující účinek na nervový systém systém a pomáhá odstranit následující problémy:

  • Zvýšená podrážděnost
  • Бессонница
  • Neurosis
  • Migrény

Udržování zdraví trávicího traktu

Ředkvičky příznivě působí na gastrointestinální trakt. Zintenzivňuje práci trávicího systému žlázy a zlepšuje trávení. Tato vlastnost je zvláště užitečná při zácpě.

Přínosné látky

Ředkvičky jsou bohaté na vitamíny С, což je přirozené antioxidant a chrání naše buňky před škodlivými účinky volných radikálů. Obsahuje také důležité mikroelementy, takový jako zinek, draslíku, fosfor, hořčíku, měď, vápníku a železo.

Kontraindikace pro konzumaci ředkviček

Lidé se zdravotními problémy by neměli jíst ředkvičky. žaludek nebo střevo, tak jako vřed, zánět žaludku a další gastrointestinální onemocnění. Až na naJíst ředkvičky se však nedoporučuje lidem s problémy se štítnou žlázou.

Jak správně konzumovat ředkvičky

Počet ředkviček za den

Jak a jakýkoli jiný zeleninyředkvičky jsou užitečné pouze v určitých množstvích. Doporučuje se konzumovat ne více než 200 300-g ve dne. Pro někoho může být prospěšné jíst 1-2 malé plod za den. Alenež začnete ředkvičky konzumovat pravidelně, nutno poradit se specialistou, zvláště pokud máte nějaké chronické onemocnění.

READ
Jaký druh země je potřeba pro ženské štěstí?

Můžete jíst syrové ředkvičky?

Ředkvičky se dají jíst jako syrové, tak a vařené. Syrové ředkvičky kromě pálivé pikantní dobroty, obsahuje velké množství vitamínů A, Е, К a komplex vitamínů B. Má také antioxidant vlastnosti a zlepšuje imunitu.

Užitečné tipy

  • Ředkvičky byste neměli jíst, když máte hlad. žaludek, protože může dráždit stěny žaludku.
  • Pokud máte onemocnění štítné žlázy žlázy nebo GI, poraďte se se svým lékařem lékařpřed konzumací ředkviček.
  • Když si vyberete ředkev, zvolte pevnou kořenovou zeleninu bez poškození a skvrny.
  • Pokud nemáte rádi pikantní chuť, můžete sekat ředkvičky a zalijeme je olivovým olejem olej, necháme přes noc v lednici.

Závěry

Ředkev – zdravá zeleniny, který obsahuje důležité mikroelementy, antioxidanty a vitamíny. Ale, ředkvičky mají také kontraindikace pro lidi s nemocemi GI a štítnou žlázou. Ředkvičky by se měly konzumovat s mírou. množství a optimálně konzultovat se specialistouaby se předešlo nežádoucím následkům.

Je možné jíst sádlo při střevních potížích?

Panuje názor, že sádlo je extrémně zdraví škodlivé, zejména pro ty, kteří trpí střevními potížemi. Není to však tak úplně pravda. Pokud budete sádlo konzumovat s mírou, může být pro tělo prospěšné. Denní příjem tuků je 15-20 gramů, ale sportovci a lidé s vysokou fyzickou aktivitou mají povoleno sníst až 50 gramů. Lidem s nadváhou a zažívacími potížemi se doporučuje omezit konzumaci sádla. Pokud však již máte problémy s játry nebo ledvinami, pak se nedoporučuje konzumovat sádlo v jakémkoli množství. Je důležité si uvědomit, že všeho by mělo být s mírou a kontrola příjmu tuků je nezbytná pro udržení zdraví.

Je možné jíst banán, když máte dráždivé střevo?

Jíst banány nemusí být doporučeno, pokud máte syndrom dráždivého tračníku. Banány obsahují hodně sacharidů, které mohou zhoršit stav trávicího traktu. Také se nedoporučuje jíst banány, pokud máte průjem, protože mohou tento příznak zhoršit a vést k dehydrataci. Je třeba si uvědomit, že každý organismus je individuální a že stejný produkt může na různé lidi působit různě. Pokud se po jídle banánů cítíte nepohodlí, měli byste se poradit s lékařem a diskutovat o své stravě, abyste se vyhnuli potravinám, které způsobují negativní reakci těla.

READ
Jak vypadají přetékající rostliny?

Je možné jíst ředkvičky, pokud máte onemocnění jater?

Pokud máte problémy s játry, žlučníkem, slinivkou nebo štítnou žlázou, měli byste se vyhnout konzumaci ředkviček. Ředkvičky totiž obsahují hořčičné oleje, které mohou být zdraví škodlivé. Také, pokud máte vřed, měli byste vynechat ředkvičky. Jeho použití může vést ke vzniku nádorů. Přestože jsou ředkvičky považovány za zdravou zeleninu s vysokým obsahem vitamínů a minerálů, měli byste je konzumovat opatrně, zvláště pokud máte zdravotní problémy. Pokud si nejste jisti, zda můžete jíst ředkvičky, je nejlepší se poradit se svým lékařem. Bude vám schopen poskytnout přesnější doporučení na základě vašich osobních vlastností a zdravotního stavu.

Je možné mít jáhlovou kaši na onemocnění trávicího traktu?

U onemocnění trávicího traktu (GIT) se nedoporučuje konzumovat jáhlovou kaši, protože může stav zhoršit. To platí zejména pro lidi trpící peptickými vředy, gastritidou, dnou a vysokou kyselostí žaludku. Také těhotným ženám a těm, kteří mají problémy s plynatostí a překyselením žaludku, se doporučuje vyloučit ze stravy ječmen, protože obsahuje lepek, který může negativně ovlivnit zdraví. Abyste se vyhnuli problémům s gastrointestinálním traktem, doporučuje se jíst potraviny bohaté na vlákninu, jako je zelenina a ovoce, a také sledovat svůj jídelníček a vyhýbat se zbytečnému mlsání a přejídání.

Ředkvičky mohou být nebezpečnou potravinou pro lidi s gastrointestinálními onemocněními, jako jsou vředy a gastritida. Jeho použití může způsobit exacerbaci příznaků onemocnění, které se může stát hrozbou pro zdraví. Ředkvičky se navíc nedoporučují lidem, kteří mají problémy se štítnou žlázou, protože to může mít negativní vliv na fungování žlázy. Pokud je člověk zdravý a nemá žádné zdravotní problémy, pak může ředkvičky konzumovat bez většího rizika. Je důležité vzít v úvahu všechna tato opatření, abyste se vyhnuli negativním důsledkům konzumace ředkviček a zachovali si své zdraví.

Faktická kontrola – kontrola faktických údajů v textu za účelem zjištění jejich spolehlivosti a správnosti, izolování a oprava nebo odstranění pochybných informací z materiálu.

Banda čerstvých ředkviček

Ředkev je příbuzná ředkvičky a zelí. Díky tomuto vztahu je ředkev zcela jedlá, i když málokdo ví, že se dají jíst i natě. Nízký obsah kalorií této zeleniny umožňuje její zařazení do dietních jídel, ale samozřejmě s mírou: ve velkém množství jsou ředkvičky škodlivé.

READ
Jaký je nejlepší způsob, jak zamrazit borůvky na zimu?

Odbornice na výživu Alexandra Stepanenko řekla, jaké je použití ředkvičky, komu je tato zelenina kontraindikována, co z ní lze vařit a jak odstranit přebytečnou hořkost.

Užitečné vlastnosti ředkvičky

Složení ředkvičky

Ředkvičky obsahují malé množství:

  • kyselina listová;
  • riboflavin;
  • vitamín B6;
  • měď;
  • manganu;
  • hořčíku.

Plody dále obsahují detoxikační látky jako jsou: indoly, flavonoidy, betakaroten, lutein a zeaxantin. Vápník je v malém množství.

Podporuje aktivní činnost gastrointestinálního traktu

Ředkvičky obsahují vlákninu, která podporuje zdravou činnost střev. Vysoký obsah vlákniny také usnadňuje průchod potravy trávicím traktem a tím udržuje čistotu a fungování systému.

Čistí tělo

Ředkev je přírodní diuretikum, čistí močový systém, ledviny a zmírňuje záněty.

Podporuje zdraví srdce

Ředkvičky obsahují anthokyan, druh flavonoidů, který snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění. Antokyanin je nezbytný pro cirkulující metabolity. Díky tomuto procesu je srdce méně náchylné k oxidativnímu stresu. Protizánětlivé vlastnosti ředkviček snižují pravděpodobnost vzniku onemocnění periferních tepen a srdečního selhání.

Je třeba si uvědomit, že v kupované ředkvičce jsou spolu s užitečnými mikroelementy také nežádoucí, především dusičnany. Nejužitečnější ředkvičky pěstované na vlastní pěst. Mimochodem, je snadné ji pěstovat na balkoně nebo parapetu.

Obsah kalorií a BJU ředkvičky

Nutriční hodnota ředkvičky (na 100 gramů) a procento doporučené denní hodnoty (RDI):

Kalorická hodnota

20 kcal

1.3 % RSP

Škodlivost ředkvičky

Stejně jako každá jiná zelenina je ředkvička užitečná pouze v určitých množstvích. Nejezte více než 200-300 g denně. Pro někoho bude užitečné jíst 1-2 malé ovoce denně. Ale i takové porce se doporučují konzumovat pouze v případě, že osoba nemá žádné kontraindikace ke konzumaci tohoto produktu. Obvykle ho můžete jíst, ale nepřehánějte to, pokud máte problémy se štítnou žlázou.

  • Studie z roku 2006 ukazuje, že nadměrná a trvalá konzumace ředkviček zvyšuje hmotnost a velikost štítné žlázy a snižuje hladiny hormonů, které produkuje.
  • Pokud máte žlučové kameny – a ředkvičky mohou zvýšit produkci žluči – nejezte je, pokud vám to neřekne váš poskytovatel zdravotní péče.
  • Pokud budete jíst ředkvičky nalačno, mohou způsobit nadýmání.
  • Ředkvičky by se neměly konzumovat během exacerbace žaludečních a dvanáctníkových vředů, stejně jako pankreatitidy a cholelitiázy.
READ
Proč sazenice broskvoně neroste?

Pokud se u člověka po konzumaci ředkvičky objeví alergická reakce nebo vyrážka, okamžitě ji přestaňte jíst a navštivte lékaře. Navíc ředkvičky ve velkém množství mohou způsobit podráždění trávicího traktu.

Jak si vybrat ředkvičku

Vrchol sezóny pro ředkvičky je na jaře, ale v obchodech a na trhu se dá snadno koupit po celý rok. Při výběru čerstvých ředkviček hledejte pevné, hladké, pestrobarevné kořeny s čerstvými listy. Pokud na povrchu vidíte černé skvrny, znamená to, že není třeba kupovat takové ovoce: s největší pravděpodobností proces hniloby již začal. Doporučuje se kupovat nenahé ovoce, nejlépe se zelenými vršky. Nekupujte měkké ovoce – to je signál, že ředkvičky jsou přezrálé.

Po nákupu skladujte ovoce odděleně od ostatního ovoce a zeleniny. Ředkvičky vydrží v lednici několik týdnů. Může se také nejprve zmrazit a nakrájet. Rozmražené ředkvičky fungují nejlépe v hotových jídlech spíše než v salátech nebo jiných čerstvých potravinách.

Jak odstranit hořkost z ředkviček

Nedostatek zálivky a některé další pěstitelské chyby mohou způsobit, že ředkvičky příliš zhořknou. Aby byla chuť zeleniny neutrálnější, musíte ředkvičku nakrájet na tenké plátky, osolit a pokapat citronovou šťávou.

Je zbytečné odlupovat červenou slupku, abyste se zbavili hořkosti: vnitřní, bílá část je hořká. Namáčení ve vodě také nezhorší ředkvičku, ale pomůže snížit množství dusičnanů.

Lahodné ředkvičky recepty

Ředkvičky se dají jíst samotné, se solí a chlebem. Musíte si ale pamatovat, že jíst nalačno může způsobit nadýmání a bolest v žaludku.

Ředkvičky se někdy přidávají do okrošky a studeného boršče. Nejčastěji se však používá jako přísada do salátů a druhých chodů.

Salát s ředkvičkou a vejcem

Složení:

  • vejce – 2 ks .;
  • okurka – 1 ks .;
  • ředkev – 10 ks;
  • zelená cibule – 20 g;
  • petržel – 20 g;
  • zakysaná smetana – 2 polévkové lžíce l.;
  • sůl – podle chuti.

Příprava:

Okurka a ředkvičky nakrájíme na plátky. Zeleninu nakrájejte a přidejte k zelenině. Vejce uvaříme, oloupeme a nakrájíme na kostičky. Salát ozdobte zakysanou smetanou, solí a případně trochou pepře. Všechny ingredience dobře promíchejte.

Jedná se o poměrně lehké jídlo. Obsah kalorií ve 100 g takového salátu je 51,3 kcal. Obsahuje 3,5 g bílkovin, 2,8 g tuku a 2,9 g sacharidů.

READ
Která střecha se méně zahřívá?

Tvarohová omáčka s ředkvičkami

Složení:

  • nízkotučný tvaroh (do 5%) – 170 g;
  • ředkev – 120 g;
  • krém 10% – 30 ml;
  • česnek – 8 g;
  • sůl a koření směs paprik – podle chuti.

Příprava:

Tvaroh protřeme přes síto. Ředkvičky nastrouhejte na středním struhadle. Česnek nasekejte. Tvaroh, ředkvičky a česnek smícháme, osolíme a opepříme. Zřeďte smetanou nebo mlékem.

Tuto omáčku můžete použít k masovým či drůbežím pokrmům nebo jako dresink na zeleninové saláty. Aby byla méně kalorická, lze smetanu nahradit mlékem s obsahem tuku do 2,5 %.

Obsah kalorií ve 100 g omáčky – 66,4 kcal. Obsahuje 9,4 g bílkovin, 1,9 g tuku, 3,1 g sacharidů.

Studená polévka s ředkvičkami

Složení:

  • kefír 2% – 500 ml;
  • okurka – 1 ks .;
  • celer – 1 stonek;
  • ředkev – 1 svazek;
  • zelená cibule – 0,5 svazku;
  • česnek – hřebíček 1;
  • koření a koření – 1 lžička;
  • řepa – 1/2 ks.

Příprava:

Celer, ředkvičky a okurky nakrájíme nadrobno. Zelenou cibulku nakrájíme, přidáme prolisovaný česnek a smícháme se zeleninou. Červenou řepu nastrouháme a přecedíme přes plátýnko, aby zbyla jen šťáva. Kefír smícháme se šťávou z červené řepy a kořením a zalijeme zeleninou.

Letní recept jako nízkokalorická alternativa k okroshce. Obsah kalorií ve 100 g produktu je 40,37 kcal. Bílkoviny – 2,54 g, tuky – 1,32 g, sacharidy – 4,5 g.

Máme seznam adresátů! Každý týden vás spolu s jedním z našich odborníků zveme, abyste se postavili „zdravé“ výzvě: vyzkoušejte nový dobrý zvyk nebo se vzdejte špatného. Přihlaste se k odběru a získejte další užitečné informace o tom, jak o sebe pečovat a být každým dnem lepší!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: